Ennél könnyebb helyzete aligha volt még autógyártónak, hiszen a konszerntárs Land Rover hátszelével kiemelkedő terepjárós tudásbázisra alapozva alkothatta meg első szabadidő-autóját a Jaguar. Itt az F-Pace. A Frankfurti Autószalonon mutatkozik be a nagyközönségnek.

Persze a mai trendeknek megfelelően a brit márka nem a terepjárós képességeit hangsúlyozza a modellnek, hanem az általa nyújtott vezetési élményt – képesek sportkocsinak nevezni. Ha-ha. A házi nyúlra nem lövünk elv szerint bizonyára inkább a BMW-től csábítanának ügyfeleket, mint a Land/Range Rovertől.

A C-X17 tanulmányautóval beharangozott új modell 4711 mm hosszú (azaz hosszabb, mint a BMW X3, de rövidebb, mint az X5), a tengelytávolsága 2874 mm, amely tágas utasteret enged meg. Ötszemélyes az F-Pace. Nem lehet panaszkodni a csomagtartóra sem, hiszen 650 literes, sőt a hátsó ülések lehajtásával 1740 literes lehet. Okos megoldás, hogy a csomagtartó borítása megfordítható, így szükség esetén a kárpitos rész helyet gumipadló fogadja a cuccokat.

Karkötővel nyílik a Jaguar első SUV-ja, az F-Pace 1
Karkötővel nyílik a Jaguar első SUV-ja, az F-Pace 69
Nem okoz meglepetést a kocsi külseje, az XJ, XF, XE modellek orr-része köszön vissza szabadidős bakancsformára húzva. A hűtőmaszk, a LED-es fényszórók, a hátsó lámpák és a sárvédőszellőzők is igen jellegzetesek. A modell a Jaguartól már megszokott módon nagyrészt (80%) alumíniumvázra épül, így a legkönnyebb variáns (2,0d 2WD) csak 1665 kilót, de a többi változat 1,7,-1,8 tonnát nyom. Elől kettős keresztlengőkaros, hátul multilink felfüggesztésre bízták a karosszéria és a kerekek kapcsolatát, a kormány elektromos rásegítésű. 

a videó a hirdetés után indul

Látványra az utastér kifinomult, de sportos hatást kelt. A sebességváltó vezérlője itt is egy méretes tárcsa, ahogy a kormány is az ismert 3 küllős megoldású. A vezető is 12,3 colos, HD felbontású digitális műszerfalat nézhet, vagy használhatja a head up display-t, míg a műszerfalat egy 10,2 colos képernyő uralja felárért (alapból 8 colos).

A zene érkezhet egy 625 watt összteljesítményű 17 hangszórós hifiből is. Az utasok kütyüjeinek energiaigényét 12 voltos és USB-csatlakozók segítik, az autóban lévő rendszer pedig wifi hotspotként is működik összesen 8 eszköz számára.

a videó a hirdetés után indul

2,0 és 3,0 literes benzines és dízelmotorokkal készül a Jaguar F-Pace, amely hátsókerék-hajtással és összkerékhajtással is elérhető, kézi és automata sebességváltóval egyaránt. Az alapmodell a 2,0 literes dízel 180 lóerő teljesítménnyel, a 3,0 literes dízel 300 lóerős. A 2,0 literes turbós benzinmotor 240 lóerőt tud, a 3,0 literes, V6-os kompresszoros pedig 340, illetve 380 lóerő teljesítménnyel választható.  

Az összkerékhajtású modellek hajtáslánca is alapvetően a hátsó kerekekre juttat nyomatékot, ha ott csökken a tapadás, akkor kapcsolódik be az első tengely egy többtárcsás kuplungon keresztül. Az egészet az osztóműbe épített szerkezet felügyeli, figyeli az autó elfordulását, oldalirányú gyorsulását, a kormánykerék szögelfordulását és a persze a kerekek tapadását. A 100 százalékos hátsókerék-hajtásból 50:50 százalékos elosztásig változhat a nyomatékvezérlés.

Az automata sebességváltóról elég annyit elmondani, hogy a véleményük szerint a piacon jelenleg elérhető legjobb, a ZF nyolcfokozatú hagyományos, tehát nem dupla kuplungos szerkezete az.

Karkötővel nyílik a Jaguar első SUV-ja, az F-Pace 70 A 3,0 literes dízel 700 Nm nyomatéka lehetővé teszi, hogy a visszafogott fogyasztás mellett is gyors legyen a kocsi, képes akár 6,2 másodperc alatt százra gyorsulni és 240-nel száguldani. Persze a benzines csúcsmodellel nem versenyezhet, az 5,5 másodperc alatt tudja le a hivatalos sprintet és 250 km/órás csúcssebességre képes. A legtakarékosabb viszont a kézi váltós 2,0 literes dízel, amely a szabvány szerint 4,9 liter üzemanyaggal is beéri.

A vezetőnek lehetősége van az autó működését személyre szabni, így a gázreakció, a kormányzás, az automata sebességváltó és felfüggesztés is az igényeknek megfelelően működhet. A Jaguar F-Pace-ben olyan vezetéstámogató rendszerek érhetőek el, mint az automata vészfékasszisztens, a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, a közlekedési tábla felismerése vagy az intelligens távolságtartó tempomat. De képes az autó bekormányozni magát a megtalált parkolóhelyre.

Karkötővel nyílik a Jaguar első SUV-ja, az F-Pace 71 Nem kell már a slusszkulcs miatt aggódnia az aktív életvitelt élőknek, ugyanis a Jaguar kifejlesztett egy vízálló csuklópántot, amely helyettesíti a kulcsot, ha pl. szörfözni támadna kedve a tulajnak. Az indítókulcs ilyenkor a kocsiban marad. A terepezést 21,5 centis hasmagasság és 52,5 centis gázlómélység segíti.

Karkötővel nyílik a Jaguar első SUV-ja, az F-Pace 72

Nézegess Jaguar F-Pace-t kívül-belül! Kattints a képre! Galéria nyílik.