Miután az év elején megújult a Porsche 911 GT3, annak maximálisan kihegyezett változata, a versenyautószerű GT3 RS sem kerülhette el az átalakítást.

A korábbi változathoz képest teljesen új motort készítettek a Porsche fejlesztői, ahogy a GT3-nál, itt is 3,6 helyett 3,8 literes a hathengeres boxer. Ennek köszönhetően 415-ről 450 lóerőre emelkedett a teljesítménye.

Plusz 35 lovat kapott
Új a hátsó szárny

Új a hátsó szárny

Új a hátsó szárny


Ugyanakkor nemcsak erősebb az új motor, de gyorsabban és még dinamikusabban reagál a gázadásra. Az RS egyedi hatfokozatú manuális sebességváltóval készül, amelynek fokozatait a normál GT3-nál rövidebbre szabták, javítva a kocsi gyorsulását némi engedményt téve a végsebességgel szemben.

Pontos adatokat egyelőre nem hoztak nyilvánosságra, saját számításaink szerint 4,0 másodperces sprintidőre és 315 km/órás végsebességre lehet számítani.

A GT3 RS ezentúl aktív felfüggesztéssel, azaz PASM-futóművel készül. Ez biztosítja, hogy normál használatkor valamelyest komfortosan haladhasson a kocsi, míg sport módban maximális keménységre kapcsolnak a lengéscsillapítók. Az RS a GT3-nál szélesebb első és hátsó nyomtávval készül. Azért, hogy a különleges 19 colos felnik elférjenek a sárvédőket is kiszélesítették.

Sportos teljesítmény, sportos belső

Sportos teljesítmény, sportos belső

Sportos teljesítmény, sportos belső


Bár sokban hasonlít az eddigi modellre, azért a külsőn is faragtak egy kicsit. Kicserélt az első és hátsó lökhárítókat, de új a motorháztetőre szerelt hátsó szárny is. Az immár karbonból készült elemet egyedi alumíniumtartóra szerelték. Belül természetesen versenyüléseket találunk és bukócső is rendelhető.

Fokozandó az autó sportosságát, egy új opció jelenik meg a GT3 RS-hez. Felárért a hagyományos akkumulátor helyett az eddig hibrid autók hajtásánál alkalmazott lítiumionos akksit szerelnek be, amivel 10 kiló spórolható.

Az új Porsche 911 GT3 122 400 euróba, azaz 33,5 millióba kerül Németországban. Az őszi bemutató után a forgalmazás jövő tavasszal indul.