„Ideje felhagyni a hengerek számolgatásával. A Frankfurti Autószalonon új koncepcióautót mutatunk be, mely bebizonyítja, hogy a kisebb hengerűrtartalmú motorok teljes mértékben teljesítik az ügyfeleink luxussal és vezetési élménnyel kapcsolatos elvárásait” – mondta Peter Mertens, a Volvo Car Corporation kutatási és fejlesztési részlegének alelnöke.
Mint a Volvo közölte, új, kisebb hengerűrtartalmú, kizárólag négyhengeres benzines és dízeles motorválaszték bevezetésére készülnek, amely a következő lépés a környezetszennyezés csökkentése, illetve az elektromos hajtás felé.
A közös nyomócsöves dízelmotorokat és közvetlen befecskendezésű benzinmotorokat tartalmazó motorcsalád tagjai valamennyi Volvo modellhez rendelhetők lesznek, a nagy teljesítményű és nyomatékos verzióktól az üzemanyag-takarékos változatokig.
„Olyan négyhengeres motorokat fogunk fejleszteni, melyek teljesítménye nagyobb, mint a jelenlegi hathengeres motoroké, az üzemanyag-fogyasztásuk pedig kisebb, mint a négyhengeres motorok mostani generációjáé” – folytatta Peter Mertens.
A gyár adatai szerint a motorokban 60 százalékkal csökken az egyedi alkatrészek száma. Az új erőátviteli rendszerek akár 90 kilogrammal könnyebbek a jelenleginél, az üzemanyag-takarékosság pedig akár 35 százalékkal javul. Egyes motorok hibrid vagy egyéb modern technológiák, például lendkerékhajtás használatával jutnak még nagyobb teljesítményhez.
„A lendkerekes rendszer további 80 lóerőt biztosít, míg az üzemanyag-fogyasztást 20 százalékkal csökkenti” – mondta Peter Mertens.
Nemcsak a motorok, de a járműszerkezetek tekintetében is újításra készül a Volvo. Az új járműplatform-architektúrával a legtöbb Volvo modell a jármű méretétől és összetettségétől függetlenül ugyanazon gyártósoron gyártható. A könnyű anyagok használatával a hamarosan megjelenő új modellek 100-150 kilogrammal könnyebbek lesznek az azonos méretű jelenlegi modelleknél.
Az újítások hírnökeként, bemutatójaként új tanulmányautót leplez le a jövő héten megnyíló Frankfurti Autószalonon a Volvo.