Három évvel a Volvo C30 első leleplezése után a nagyközönség elé áll a felújított változat. Megújult külső és a kiegészítők kibővült kínálata várja a vevőket.

Ahogy a szintén megújuló C70 esetében, itt is elsősorban a frontrész változott. Új fényszórók, motorháztető, hűtőmaszk, lökhárító teszik sportosabbá a háromajtós kocsit, ugyanakkor hátul többfelé a korábbi fényezetlen műanyagok helyén a karosszériával azonos szín tűnik fel.

Új anyagokkal bővül a kínálat
Új anyagokkal bővül a kínálat

Új anyagokkal bővül a kínálat

Új anyagokkal bővül a kínálat


Ám a Volvo elsősorban nem erre hegyezte ki a mostani faceliftet, hanem a változatok számának bővítésére. Felméréseik szerint ugyanis minden második C30-vevő nem tart igényt az előre összeállított autókra, hanem egyedileg szeretné meghatározni a kialakítást.

Ennek megfelelően az utastérben is elsősorban az új anyagok megjelenésén van a hangsúly. Olyan különleges kialakítások is választhatók, mint az Elvis Presley által is használt Hagström svéd gitárgyár termékeire hajazó megjelenés.  Nem meglepő, hogy szinte végtelen a variációk száma.

a videó a hirdetés után indul

Az új Volvo C30 13 különböző külső színben választható, amihez öt színben kérhető a körbefutó légterelő, már ezekből 49 kombinációt gyárt a cég. Ha hozzávesszük a 11 féle felnit – köztük az új fehéret – már 529-nél járunk. Ugyanakkor a korábbi 15 helyett immár 27 féle kárpit között lehet szemezgetni, ami 14 554-ra, a négyféle belső dekorbetét pedig 58 212 növeli a variációk számát.

Hátul több fényezett elem

Hátul több fényezett elem

Hátul több fényezett elem


A hátsó szárny megléte és a tető kialakítása is megduplázza a számot, azaz máris 232 848-at mutat a választék. A C30 tizenegyféle hajtáslánccal  – dízel vagy benzines motor, manuális, illetve automata váltós –  készül, ezzel 2 561 328-ra nő a lehetséges kombinációk száma. Ehhez jön még a számtalan extra, mint a különféle hifik, tolatóradar stb., így nem meglepő, hogy a 60 millió lakosú Nagy-Britanniában mindenki kaphatna egy olyan Volvo C30-ast, ami más, mint a többieké.

A megújult C30-hoz rendelhető ugyanakkor sportosabb külső és úgynevezett sportos alváz is. Utóbbinál gyorsabb reakciójú kormányzás, feszesebb stabilizátorok és keményebb lengéscsillapítók teszik élményszerűbbé a kanyarokat. A sportos kialakítás mindegyik motorhoz elérhető kivéve az 1,6 dízelt. Az ugyanis a fogyasztás minimalizálásáról szól. Átlagosan beéri 4,5 liter gázolajjal is, sőt a Start&Stop rendszerrel felszerelt kivitel megelégszik 3,9-cel is.

A Volvo C30 motorkínálata
Benzines

T5 – 230 LE/320 Nm  8.7 l/100 km  203 g/km
2.4i – 170 LE/230 Nm  8.4 l/100 km  200 g/km
2.0 – 145 LE/185 Nm  7.4 l/100 km  177 g/km
2.0F – (Flexifuel) 145 LE/185 Nm  7.8 l/100 km  185 g/km
1.6 – 100 LE/150 Nm  7.0 l/100 km  167 g/km

Dízel    

D5 – 180 LE/400 Nm  6.2 l/100 km  164 g/km
2.0D – 136 LE/320 Nm  5.7 l/100 km  151 g/km
1.6D DRIVe – 109 LE/240 Nm  4.5 l/100 km  119 g/km
1.6D DRIVe start/stop – 109 LE/240 Nm  3.9 l/100 km  104 g/km

Az adatok sorban: Típus – Teljesítmény Forgatónyomaték átlagfogyasztás CO2-kibocsátás