Közúton a hibrid cee’d

Frankfurtban tartotta a megújult cee’d és az új Sorento premierjét a Kia. Ugyanakkor mindkét típusból hoztak egy-egy tanulmányt is.

Nem az autók formája az érdekes, az ugyanolyan, mint a többié, hanem a hajtásuk, mindkettő hibrid. Az autókat kutatási célra fejlesztették ki az európai központban. A járművek több ezer kilométeres teszten vesznek részt, az eredményeket következő évtizedben megjelenő Kia gépkocsik tervezéséhez fogják felhasználni.

Megújult a cee'd
Megújult a cee'd

Megújult a cee’d

Megújult a cee’d


A cee’d Hybridben 1,6-os 122 lóerős benzinmotor találunk, amit kiegészít egy 20 lóerős teljesítményű, 105 Nm nyomatékú elektromotor. A járművet fokozatmentes automata sebességváltóval illetve automata motorleállító-indító rendszerrel szerelik, a lítium-polimer akkumulátor a csomagtér oldalában található.

11,8 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h-ra az autó, végsebessége pedig 185 km/h. A prototípus CO2-kibocsátása 96 g/km, ez a normál 1,6-os modellhez képest 25%-kal alacsonyabb. 4,2 literes fogyasztásnak felel meg.

Sorento 4,5 literből?

Könnyebb és kisebb légellenállású

Könnyebb és kisebb légellenállású

Könnyebb és kisebb légellenállású


Sokkal izgalmasabb a Sorento Hybrid. Itt nem benzines, hanem dízelmotort alkalmaznak. Ez is 1,6-os, ugyanakkor kétlépcsős feltöltéssel szerelik, ennek nyomán 163 lóerőt tud. Nem semmi, máshol ennyit a 2,0 literesek sem nyújtanak.

Ehhez jön még a 40 lóerős villanymotor, amely az első kerekeket hajtja a Kia új duplakuplungos váltóján keresztül. Itt a hibridhajtáshoz szükséges lítium-polimer akkumulátort, az invertert és konvertert a csomagtartó padlólemeze alá rejtették.

Közúton tesztelik az autókat

Közúton tesztelik az autókat

Közúton tesztelik az autókat


A kis dízelnek köszönhetően a hibrid súlya 1663 kg, amely 8%-kal kevesebb a hagyományos hajtású Sorento tömegénél. Ugyanakkor az autó hasa alatti terelőlapok, a hátsó szélvédő feletti légterelő, az alacsony légellenállású keréktárcsák, a 25 mm-rel alacsonyabb felfüggesztés, a keskenyebb gumiabroncsok, a csak szükség esetén nyíló aktív hűtőrács osztályának legkedvezőbb légellenállási együtthatójával ruházzák fel a szabadidő-autót.

Ezek eredményeként az autó CO2-kibocsátása 119 g/km-re csökkent, ez 30%-kal alacsonyabb az eddigi legtakarékosabb Sorento mért adatainál. A jármű átlagfogyasztása 4,5 liter. Menetdinamikai adatokat még nem közölt a gyár, de nem lehet túl rossz.