Mindössze tíz darabot dob piacra legújabb különlegességéből a Brabus. A korábbi Mercedes E-osztály generációkhoz hasonlóan itt is V12-es motort szereltek a kocsi orrába. De a teljesítmény most minden korábbinál magasabb.
Nem kevesebb, mint 800 lóerőről van szó, miközben megdöbbentő, 1420 Nm nyomaték csavarná a főtengelyt. Ehhez azonban váltót, hajtás, gumit gyártani ma még nem egyszerű. Ezért aztán a Brabus elektronikája használatkor 1100 Nm-re korlátozza a forgatónyomatékot. Fékpadon viszont tudja.
Ehhez nemcsak a Mercedes-motor hengerűrtartalmát növelték 6,3 literre, de a dugattyúk, a hajtókarok, a főtengely is újak. Nagyobb turbók, hűtők kapcsolódnak a motorhoz, amelynek erejét átalakított ötfokozatú automata váltó és speciális differenciálmű juttatja a kerekekhez.
Mindezeket már több modellnél, pl. az új S-osztálynál is bevetette már a Brabus, ami igazi újdonság az az úgynevezett ram-air rendszer és egy különleges kipufogó. A ram-air érdekessége, hogy a járműhöz érkező levegőt nem lassítja le, hanem a sebességét kihasználva túlnyomással pumpálja át a légszűrőkön a szívórendszerbe. Így egységnyi idő alatt több oxigén jut az égéstérbe, ami nagyobb teljesítményt eredményez.
A pluszlóerők pedig másodpercre válthatók. A legújabb Brabus E V12 képes 3,7 másodperc alatt elérni a 100 km/órás sebességet. Úgy megy akár a szupersportkocsik, miközben egy luxusautó. A 0-200 km/órás mutatvány 9,9 a 0-300 km/órás pedig 23,9 másodpercig tart. Ami azért eléggé ütős
Évekig viselte a világ leggyorsabb limuzinja címet a Brabus E V12, később a házon belülről érkező a Brabus Rocket letaszította a trónról. De a CLS-ből faragott autó is a múlté, most a G-Power Hurrcané az elsőség. De meddig?
A most elkészült fenevad ugyanis a Brabus tájékoztatása szerint képes lehet 370 km/órás végsebességre. Ennyit azonban nem mehet, miután elektronikusan 350 km/órára maximálták a sebességét. Persze előbb-utóbb elviszik a kocsit Nardóba, ahol egy profi pilóta kitaposhatja a lelket is a duplaturbós V12-ből. Ott kiderül ez-e a leggyorsabb utcai szedán.
Ehhez pedig segítségére lesz a különlegesen átalakított karosszéria is. A motor, a váltó, a differenciálmű, a fékek hűtéséhez nagyobb nyílásokkal, a jobb tapadás érdekében számos spoilerrel szárnnyal ruházták fel az E-osztályt, ami még jól is áll a stuttgarti szedánnak.
De a hátsó kerekekhez kitalált borítás….Hogy lehet ilyet feltenni? Most komolyan. A Brabus eddig nem csúfította el autóit. Ez meg most olyan, mint egy Batmobil. Mindezt potom 600 ezer euróért, azaz 163 millió forintért.