Eredetileg Audi RSQ néven tűnt föl Az én a robot című sci-fiben az Audi R8, majd később az utca emberének is jutott belőle. Most visszatér a jövőbe a kocsi. Ugyanis amellett, hogy Frankfurtban kiállította az R8 vászontetős variánsát az Audi, építettek a sportkocsiból egy takarékos, környezetkímélő változatot is. Nincs dörmögő, V10-es motor, nincs látványos kipufogó, van viszont négy villanymotor. Az e-Tron ugyanis egy elektromos autó.
Az még nem is annyira megdöbbentő, hogy kerekeknél elhelyezett motorok összteljesítménye 313 lóerő – bár ez sem megszokott -, hanem hogy együttes nyomatékuk 4500, azaz négyezer-ötszáz newtonméter. Kétszer, másfélszer annyi, mint a kamionokban szokás, lehetne villanymozdony.
Ehhez képest szó sincs 24 tonnáról, hanem csak 1,6-ról, még úgy is, hogy az energiát biztosító akkumulátorok 213 kilót nyomnak. Nem meglepő, hogy nemcsak villanyautós, de hagyományos értelemben is jól megy az e-Tron. 4,8 másodperc alatt gyorsul százra, végsebessége pedig 200 km/óra.
A kialakításánál arra is ügyeltek, hogy a kocsi sportosan viselkedjen, így az erő 70 százaléka a hátsó kerekekre jut, az akkumulátor pedig a normál motor helyére a hátsó tengely elé került, hogy javítsák a súlyelosztást.
A meglepetés a hatótávolsággal folytatódik, mert 248 kilométert tud megtenni a lítiumion akkuk egy feltöltésével a jármű, amely így igazán használhatónak tűnik. Utána persze hosszabb pihenő vár az utasokra, mert még 400V-os gyorstöltővel is két és fél óra a töltés, normál 220-as hálózatról meg 6-8 óra is eltelik.
Az Audi mérnökei már dolgoznak egy vezeték nélküli – nem kapcsolat nélküli – otthoni töltő rendszeren, azaz a kocsi egy dokkolóba állna be, ahol magától töltene, a tulajdonosnak nem kell bajlódni vele. Menet közben a mozgási energia átalakításával persze magát is tölti az e-Tron, ennek különlegessége abban rejlik, hogy nem hidraulikus a fékrendszer, hanem az is elektromos.
Azért, hogy az energia minél jobban kihasználható lehessen, az autó különleges kommunikációs rendszerrel rendelkezik. A külső hálózatokból érkezik a kocsihoz információ a forgalmi lámpák jelzéséről, a forgalom alakulásáról, amelyek alapján optimális vezetési stratégiát dolgoz ki és javasol az autó. Nem kell pirosnál állni.
Ez nem mese, az Audi már teszteli Ingolstadtban a rendszert.