Frankfurtba, a német márkák hazai pályájának tekinthető autószalonra a Toyota alaposan összeszedett sereggel érkezett. Hoztak többek között utcai kipróbálásra érett, konnektorról tölthető hibridet a Prius személyében, benzines és elektromos motorral felszerelt Aurist, és szép csendben megújult a világ egyik legismertebb terepjárója, a Land Cruiser is.
A Toyota 2020-ig minden modelljéből piacra kíván dobni egy elektromos motorral megtámogatott hibridet is, amely az Aurisból már 2010 második felében megjelenik.
A dallamos nevű Auris HSD Full Hybrid Concept külsejében kissé eltér a jelenlegi típusoktól, megelőlegezi a jövőre várható modellfrissítést az alsó középkategóriás típuson.
Az autó a kisebb hibridek mezőnyét gazdagítja, benne a Priusszal, az Insighttal és a Civic Hybriddel. A cél vélhetően egy, a Priusnál olcsóbb hibrid készítése, mert az Insight aláígért a Toyota modelljének, ezért is készül az Auris Európában. Az Auris hibrid két sarokszáma a 10 másodpercen belüli 100-ra gyorsulás és a 100 g/km alatti szén-dioxid-emisszió, amit a benzinesek közül például az iQ nyújt.
A műszerfal tetejére helyezett napelemekkel zenelejátszót vagy telefont tölthetnek az utasok, a tetőn lévő napelemek a szellőzést segítik. Később a napenergiával a hibrid akkumulátor is tölthető lesz. A 0,29-es alaktényezőjű alap Auris légellenállásán sikerült javítani kétcentis ültetéssel. Hátsó diffúzorral és más módosításokkal csökkentették az örvénylést a kocsi hasa alatt.
A lényeg a nyomatékos elektromos motorral tehermentesített benzines alacsony fogyasztása. Az 1,8 literes, 98 lóerős motor a szabványos mérési ciklus alapján 4,2 literrel beéri. A fehérben ragyogó jármű elektromos üzemben csupán két kilométert képes megtenni, ami eléggé elméleti előny a környezetnek.
Ezen a nikkel-fémhidrid akkuk leváltása segít, mint a szintén itt bemutatkozó konnektorból tölthető Prius Plug-in Hybrid tanulmányban, amely sokkal nagyobb energiasűrűségű és otthon gyorsan, másfél óra alatt feltölthető lítiumion akkukat kap. Elektromos üzemmódban a Prius-tanulmány hatótávolsága 10-ről 20 kilométerre nő, a maximálisan elérhető sebesség 100 km/óra. A lényeg a minimális fogyasztás és környezetszennyezés, mert a Prius nemcsak CO2-ben kiváló, 60 g/km alatti értékkel, hanem nitrogén-oxid- és részecskekibocsátása is jelentéktelen, amit a dízelek nem nagyon tudnak.
A szűzies fehérben ragyogó, főleg szőke kisasszonyokkal feltupírozott stand közepén már nem is volt hely a csendben érkezett új Land Cruisernek. A termetes bálnát a kiállítási terület sarkára száműzték, így a világ egyik legjobb terepjárójának ott kellett szomorkodnia.
Pedig a háromliteres, 173 lóerős dízelmotorral megtöltött gigantikus test papíron nyolcliteres átlagfogyasztásra is képes, és a méretét elnézve a városi környezetben bevedelt tíz liter sem egyenlő a világvégével. Ezenkívül hathengeres benzinessel is kérhető az új Land Cruiser, amely 250 lóerőt hoz ki a négyliteres lökettérfogatból.
Javítottak az eddig is fejedelmi helykínálatú belső tér komfortján és praktikumán is. Így a második sor tologathatóvá vált, 30-20-30 arányban dönthetőek a hátsó ülések, illetve a hétszemélyes kivitelnél a leghátra bemászás is könnyebbé vált.
A kényelmi finomítások mellett a terepjáró képességek trenírozására is maradt energiájuk a mérnököknek, így még messzebb merészkedhetnek vele a vadonba azok a szerencsések, akik a Land Cruiser mellett döntenek.