Szeptemberben a Frankfurti Autószalonon tartja az új 911-es modell világpremierjét a Porsche. A legendás sportkocsit a bemutató közelsége miatt szinte már álca nélkül tesztelik. Nem meglepő módon számos kémfotó is készült az autókról.

Szinte álcázatlanul az új Porsche 911 1
Szinte álcázatlanul az új Porsche 911 13


Látható, a modell karaktere nem változik, ugyanazok a vonalak jellemzik, mint elődeit, egy kissé talán lágyabbra vették az íveket. Mintha az elődöt egy réteg vattával kitömték volna.  Azért, hogy egyértelműen azonosítani lehessen az újat, olyan részletek, mint a lámpák, fényszórók megváltoznak, de módosul a sebességre előbújó hátsó szárny is. Látványos újdonság, hogy a tükrök az A oszlop aljától az ajtókra költöztek.

A karosszéria alatt azonban teljesen új autót találunk, főként azért, mert elődjéhez képest kissé megnő a kocsi, ugyanakkor a fejlesztéseknek köszönhetően a tömege csökken. Az újítás persze inkább fejlesztést jelent, nem drasztikus váltást, így marad a hathengeres boxermotor hátulra beépítve, hátsó-, illetve összkerékhajtással kombinálva.

Úgy tudni, hogy az alapmodellbe (Carrera) 350 lóerős, 3,4 literes hathengeres boxermotor kerül, ami a költségcsökkentés jegyében feltűnik a következő generációs Boxer erősebb kivitelében is. Az erősebb 911, a Carrera S 400 lóerős motort rejt.

Miközben a teljesítmény fejlődik, az üzemanyag-fogyasztás csökken, nagyjából 12-15 százalékkal. Ez köszönhető a súlycsökkentésnek, az aerodinamikai fejlesztéseknek, illetve a világújdonságnak számító hétfokozatú manuális váltónak is.

Idén a Carrera és a Carrera S modellt ismerhetjük meg, jövőre érkeznek ezek 4×4-es változatai, majd a kabrió kivitelek. Következő évben a legalább 520 lóerős Turbo, majd később a GT3, a GT2 és a további kisszériás változatok.