Hosszú ideje a Brabus építi a világ leggyorsabb közútra is engedéllyel rendelkező szedánjait. A tradíció 1996-ban kezdődött, akkor mutatkozott be a Brabus E V12, amely 330 km/órás tempót ért el. 2003-ban jött az E V12 Biturbo, amely 350,2 km/órával repesztett. 2006-ban mutatkozott be a Brabus Rocket, amely az előző CLS-re épült és 365,7 km/órás sebességre képes. A csúcsot a Brabaus E V12 jelenti, a tavaly elkészült járgány 370-nel is képes haladni.  

Újabb közúti rakéta a Brabustól 1
Újabb közúti rakéta a Brabustól 19


A Brabus ennek az utóbbi, mindössze tíz darabos szériában legyártott különlegességnek a technikáját építette be az új CLS-be, megalkotva az új Rocketet. A Frankfurti Autószalonon bemutatkozó járműbe kerülő 6,3 literes, duplaturbós motor teljesítménye 800 lóerő, miközben a V12-es blokk maximális nyomatéka 1420 Nm. Ebből az elektronika csak 1100 Nm-t enged szabadon a hajtás és a gumik életben tartása érdekében, ám eddig még nem akadt vevő, aki erőhiányra panaszkodott volna.

A Brabus Rocket nevéhez hűen nagyon gyors, közel kéttonnás tömege ellenére képes 3,7 másodperc alatt száz kilométer/órára gyorsulni. Egy 0-300 km/órás sprintet 23,8 másodperc alatt teljesít. Ám még ekkor is van bőven tartalék a gépben, csúcssebessége eléri a 370 km/órát.

Újabb közúti rakéta a Brabustól 20


Ennek kipróbálásához azonban igazán jóban kell lenni a Brabusszal, mert közútra csak 350 km/órás korlátozással engedi a szörnyet a cég.

Ilyen sebességhez persze nem elég a bődületes erejű motor beépítése, szélcsatornában tesztelt aerodinamikai elemek is kellenek. Az új spoilerek nemcsak a jármű stabilitásán dolgoznak, de kiveszik a részüket a technika hűtőlevegővel való ellátásában is, hiszen a motor mellett a váltó, a differenciálmű és a fék is kegyetlen terhelésnek van kitéve. Ugyanakkor az agresszív első lökhárító, a sárvédő-szélesítések, a hátsó szárny, a diffúzor, illetve a 19 colos kerekek látványnak sem utolsók.  

Az már csak hab a tortán, hogy a Mercedes által kínált luxusbelsőt is átdolgozza a bottropi cég, a különleges bőrborítás mellett karbonbetétek, sportkormány és sportülések kerülnek a Rocket utasterébe. Mindez persze el is várható egy autótól, amiért adók nélkül 429 000 eurót (kb. 120 millió forint) kérnek.