Legalább két világpremiert tart a szeptember közepi Frankfurti Autószalonon a Toyota, ennyiről ugyanis már most beszámolt a gyár. Mindkét világújdonság hibrid és egyaránt koncepcióautóként szerepelnek majd.
Az izgalmasabb talán a már nálunk is kapható harmadik generációs Prius új változata. Bár elég szűkszavú a Toyota, annyit azért tudhatunk, hogy a jármű különlegességét nem új motorban vagy hajtásban kell keresnünk, hanem az energiaellátásában.
A tanulmányautó ugyanis már hálózatról is tölthető. Eddig a Prius villanymotorját energiával ellátó akkumulátort a benzinmotor töltötte, illetve a fékezés fázisokban a mozgási energia átalakításából nyert villamos áramot pumpálta vissza a rendszer.
Köszönhetően a konnektoros töltésnek, a jármű akár tisztán elektromos autóként is üzemelhet, tekintve, hogy a Prius képes csak a villanymotorral támaszkodva is közlekedni. Már 2007-ben közúti teszteken vett részt a jármű, akkor 1,5 óra alatt lehetett a telepeket felölteni, amelyekkel 13 kilométernyi utat lehetett megtenni. Vélhetően azóta mindkét érték fejlődött, így városi felhasználáshoz nem is kell benzin.
Egyelőre nem tudni, mikor jelenhet meg közforgalomban az autó (állítólag 2011), de 2010 elején a Toyota 150 kiválasztott partnere lízingszerződéssel már használhat majd ilyet. Pontosan ismerjük viszont a másik újdonság, az Auris hibrid menetrendjét.
A benzin-elektromos hajtású ferdehátút 2010-től a Toyota angliai, Burnastonban lévő üzemében szerelik majd össze, ahol a normál Auris típusok is készülnek. Azért is kezeli kiemelten ezt a projektet a Toyota, mert ez lesz az első nagysorozatban készülő modell, amelybe hibrid hajtóművet szerel a japán cég, illetve ez lesz a vállalat első Európában készülő hibridje.
Persze hagyományos motorral szerelt autókkal is készül a Toyota, Frankfurtban mutatkozik be Európának az új Land Cruiser, amelynek értékesítése még idén meg is indul, de az iQ miniautó két variánsát is láthatjuk