Annak ellenére, hogy a törésteszten eddig a Landwind és a Brilliance BS6 is megbukott, ám ez más gyártók kedvét nem vette el. Ősszel a Frankfurti Nemzetközi Autószalonon három új távol-keleti járgányt lepleznek majd le. Igazi próba lesz ez, mert most igazi koppintott járgányok érkeznek.
Nem teljesen új modellekről van itt szó, hiszen például a Shuanghuan Ceót Olaszországban már forgalmazza egy vállalkozó, 25 ezer eurós áron (6,3 millió forint). Ez a kocsi hátulról egyértelműen a korábbi BMW X5-öst másolja, míg az orr-része a Toyota Land Cruisert idézi.
Elsősorban az árával lehet versenyképes az autó, mivel műszakilag a középkorban jár. A négykerék-hajtású autó orrában 2,4-es benzinmotor dolgozik 125 lóerővel. Európában 1,6-os motorok tudnak ennyit. Az 1,7 tonnás Ceo 165 km/órás tempóra képes.
A Ceónál is olcsóbban, 15 000 euróért (3,8 millió forint) ígérik a Zhejiang Jonway gyártmányát, az Ufót. A Toyota Rav4 „kínai változata” 1,6, 2,0 és 2,4 literes benzinmotorokkal készül, de csak az első kerekei hajtottak.
Megvalósul főszerkesztőnk vágya is, hiszen egy smart-klón is megjelenik az európai piacon. A Cmec Suzho kínában elektromos motorral készül, amellyel maximálisan 55 km/órás tempóra képes, és akkumulátorainak egyszeri feltöltésével 100 kilométerre jut el.
Nem véletlen az elektromos hajtás, mert a cég elektromos golfkocsikkal szerzett tapasztalatot. A kétüléses járgány ára, minőségéhez híven, töredéke lesz a Mercedes luxusminijének, állítólag 4200 euró csupán (1,1 millió forint). Német lapok tudni vélik, hogy Magyarországon is árulják majd a kínai smartot.