Tavasszal Genfben már kiállították az új német márka, az Artega első típusát, a GT-t. Akkor még egy formatervet mutattak be, a kasztni alatt nem volt technika. Ám jelenleg már az első prototípusok építése zajlik, amelyek többek között törésteszteket is teljesítenek majd. Az első szériaközeli járgányt a Frankfurti Autószalonon mutatják majd be. 2008 elején készülhet majd a nullszéria, majd a vevőknek szánt első darabok a jövő év második felére lesznek kész.
Nem egy megfizethetetlen lóerőgyár, de nem is egy lecsupaszított gokart lesz az Artega GT. Sokkal inkább egy exkluzív sportkocsi, amely a Porsche-vevőket is gondolkodóba ejtheti. Körülbelül 74 ezer euró (18 millió forint) lesz az autó ára, melyből évi 500 értékesítése a cél.
Az utastér élvonalbeli megoldásait – mint a tükörbe épített navigáció – a Paragon, a hajtásláncot a Volkswagen-csoport szállítja majd. A motort az utasok mögé középre építik be, ami a hátsó kereket hajtja, tehát látatlanban tuti jó gép lesz.
A Passat R36-ból ismerős 3,6 literes V6-os kerül a sportkocsiba, ami 300 lóerőt teljesít. Összhangban az autó mindössze 1100 kilogrammos tömegével öt másodperc elég lesz, hogy nulláról 100 km/órára gyorsuljon, a végsebesség pedig 270 körül ígérkezik. A rajtoknál a pilóta segítségére lesz a VW különleges automatája, a DSG. Mivel annak egyes változataiban szerepel a rajtautomatika, így nincs okunk feltételezni, hogy az Artegából hiányozna ez a versenyautós megoldás.
Nem a GT lesz az Artega egyetlen modellje, már tervezik az új járművet. Ennél többet a cég vezetője egyelőre nem árult el. A GT sikere biztosra vehető, hiszen profik fogtak össze, hogy megalkossák. Benne van a „bandában” Karl-Heinz Kalbfell, a korábbi BMW-menedzser, aki a Rolls-Royce-ot irányította, majd az Alfa Romeónál és a Maseratinál dolgozott, Klaus Dieter Frers, az autóipari beszállító Paragon vezetője, a formatervet Henrik Fisker, az Aston Martin korábbi főtervezője rajzolta, a műszaki tartalmat a Porsche korábbi konstruktőre Hardy Essig álmodta meg.