Rövidtávon a szén-dioxid kibocsátás csökkentése, hosszú távon pedig új hajtásrendszerek bevezetése – így foglalható össze a General Motors Europe környezeti stratégiája. „Gyorsítjuk a villanyautók fejlesztését, törekszünk a fosszilis energiahordozók helyettesítésére és emeljük a benzin- és dízelmotorjaink hatásfokát” – jelentette ki a GM Europe elnöke, Carl-Peter Forster.
Az első modellek már láthatóak lesznek Frankfurtban, az IAA-n. Átfogó környezetvédelmi stratégia jelképeként egy meglepetés autóval készül az Opel. A koncepcióautóról annyit tudni, hogy az eddigi hibridektől alapvetően eltérő módon kombinálja az elektromos hajtást és a turbódízel motort.
Az Opel környezeti stratégiájához hozzátartozik, hogy kis fogyasztású és alacsony emissziójú ecoFLEX-modelleket vezet be. A most bemutatkozó sorozatot a Corsa 1.3 CDTI nyitja, amely kilométerenként csupán 119 gramm CO2-t bocsát ki. Az autó 2008-ban kerül piacra.
Európában most először lesz látható tüzelőanyag-cellás HydroGen4 és a Volt villanyautó. A GM HydroGen4 a Chevrolet Equinox Fuel Cell európai változata. A 100 lóerős szinkronmotor 12 másodperc alatt gyorsítja százra. A fronthajtásos kocsi csúcssebessége 160 km/óra.
Tisztán elektromos hajtással is működik a Chevrolet Volt. Második hajtásrendszere csakis azért van, hogy alkalmilag áramot termeljen és növelje a hatótávot.
Hagyományos járművekből is bőven lesz újdonság. Frankfurtban leleplezik az új Chevrolet Aveót és itt tartja világpremierjét a Suzuki Spalsh testvére, az Opel Agila. A Corsa palettát bővíti a GSi, amely a Sport és OPC modellek közötti rést tölti be. A német kiállításon látható először a Cadillac BLS Wagon.