A Nissan egy elektromos hajtású, szögletesen gömbölyű videojáték-kupét készített Mixim néven. A Frankfurtban bemutatkozó tanulmányautót hangsúlyozottan a fiatalok megnyerésére szánják.

A Mixim kicsit kisebb a Micránál, 3,7 m hosszú, 1,4 m magas és 1,8 m széles. A mindössze 950 kg-os autó hajtását két elektromotor biztosítja, egyik az első, a másik a hátsó tengelyhez kapcsolódik, így összkerékhajtásról van szó.

Tanulmányautó hülyegyerekeknek? 1
Májkl, valaki van előttünk!

Májkl, valaki van előttünk!

Májkl, valaki van előttünk!


A formaterv finoman szólva is érdekes. Az aprócska kupé elkeskenyedő panorámaablakával egy levágott aljú és tetejű bukósisakra emlékeztet, sajátos ízt pedig a „hűtőn” és az ajtókon felbukkanó gyémántminta jelent – nekünk úgy rémlik, hogy az ilyen szögletes micsodákról utoljára a nyolcvanas években gondolta komolyan valaki, hogy futurisztikusak. Az ajtók előre felfelé nyílnak, mintha csak egy 86-os sci-fiből másolták volna.

A belső tér ugyancsak szokatlan. A vezető a McLaren F1-hez hasonlóan középen ül, míg két utasa hátrébb, kétoldalt – szükség esetén még egy negyedik, pótülés is beszerelhető hátra. A műszerfal egy játékkonzol és a jó öreg KITT keresztezéséből született, a kezelőszervek pedig egy világítós-tologatós logikai játékból származnak. A számítógépekre, konzolokra utalva minden második gomb neve „enter”. Ahogy azt a fiatalok szeretik…

Melyik lehet az ablaktörlő?

Melyik lehet az ablaktörlő?

Melyik lehet az ablaktörlő?


Hogy a Nissan tervezői közül ki látott az utóbbi években igazi tinédzsert, fiatal felnőttet, az komoly kérdés végigtekintve az autón, persze minden valószínűség szerint a Mixim nem kerül sorozatgyártásra. Szórakozásnak pedig biztos jó volt.

Ja, és tettek bele egy csomó USB-csatlakozót is!