Alig fél év telet el azóta, hogy bemutatkozott a Mercedes-Benz C-osztály limuzinváltozata, most pedig itt a kombi. Ezen persze nem lepődtünk meg, hiszen kémfotókon már szinte leplezetlenül láttuk. Ahogy a sima C-nél, a kombi esetében is, az Avantgarde felszereltségben nincs a kocsi orrán kis álló csillag, hanem a sportos hűtőmaszk közepébe kerül.
Ugyanaz a dinamizmus jellemzi a kombit is, mint a lépcsőshátút, nem tűnik nehézkesnek a puttony kialakítása sem. A korábbi 470 után ezúttal már 485 literes a csomagtartó alaptérfogata, de a hátsó ülések lehajtásával a kategória legnagyobb 1500 literes „raktere” áll rendelkezésre. Ez pedig 146 literrel múlja felül a kifutó modell csomagtartójának méretét. Aki hosszú dolgokat akar szállítani, az is örülhet, hiszen ebbe a korábbinál 17 centivel hosszabb, 2,82 méteres tárgy is elhelyezhető.
Azért, hogy megkönnyítsék a pakolást, a Mercedes szakemberei a kategóriában először alkalmaztak egygombos nyitást. Elég megnyomni a zár gombját és a csomagtérajtó kinyílik, illetve bezáródik. Belül egyébként mindenki biztonságban van, amiről nemcsak a 100-nál is több elvégzett törésteszt, hanem a szériában járó hét légzsák is segít. Persze nem hiányzik az elektromos fékasszisztens és mentstabilizáló sem.
Az új, illetve továbbfejlesztett motorok legfontosabb tényezőjeként nem a teljesítményüket, hanem a fogyasztásukat hangoztatja a Mercedes. A C kombi ugyanis átlagosan 12 százalékkal kevesebbel is beéri, mint elődje. Ahogy az várható volt, leszámítva a közel 460 lóerős 6,2 lieteres AMG V8-ast, a limuzin teljes motorpalettáját átültetik a kombiba. Így öt benzines és három dízel közül csemegézhetnek a vevők. A legerősebb változat egyelőre a 272 lóerős 350, míg a legkevesebbel, átlagosan 6 liter gázolajjal a C200 CDI jár. A pletykák szerint azonban a kombiból is lesz C63 AMG.
Aki sportosabb élményre vágyik addig is, az kérheti az Agility Control csomagot, melyben a lengéscsillapítók automatikusan igazodnak az útviszonyokhoz és a vezetési tulajdonságokhoz, de választható Normal vagy Sport mód is. De ebben az esetben a sebességfüggő szervokormány is direktebb reakciókat közvetít, és a karosszériát is alacsonyabbra ültetik 15 milliméterrel. Aki ennél is többet szeretne, az már rendelhet AMG sportfutóművet és 17 colos AMG felniket is.
Az autót a Frankfurti Nemzetközi Autószalonon mutatják be hivatalosan két hét múlva és azonnal meg is kezdik az árusítását.
MOTOROK: |
Benzines:
C180 Kompresszor: 156 Le / 230 Nm Dízel: C200 CDI: 136 Le / 270 Nm |