Négykerék-kormányzást fejlesztettek az új Renault Lagunához. Bár korábban több japán gyártó, így a Honda és a Mitsubishi is használt ilyen megoldást autóin, egy ideje nemigen hallottunk erről a műszaki megoldásról. A rendszer lényege, hogy a csomagtartó alatt elhelyezett egy-egy elektromos motor képes elfordítani a hátsó kerekeket a számítógép által megadottaknak megfelelően.

Ahogy azt általában tanulmányautóknál is láttuk, a Renault rendszere is két elv szerint működik. Active Drive néven futó megoldás: 60 km/órás tempó alatt az első tengellyel ellenétes irányban maximum 3,5 fokos szögben fordulnak el a hátsó kerekek. Ezzel a hagyományos kormányzású modell viszonylag nagy, 12,05 méteres fordulóköre helyett 10,8 méter alatt megfordul a hátul is kormányzott Laguna. Ez pedig igen jól jön a szűk parkolóhelyek használatakor.

60 km/órás sebesség felett viszont a hátsó kerekek maximum 2 fokos elfordulással követik az elsők által kijelölt ívet. Ez javítja az autó kanyarstabilitását. Főleg azért, mert az elektronikus menetstabilizáló már nemcsak a fékek használatával, de az egyes kerekek kormányzásával is a helyes irányba terelheti az autót.