A Frankfurti Autószalonon a Volvónál az alacsonyabb CO2-kibocsátás és az üzemanyag-fogyasztás lesz a középpontban. Egy sor olyan műszaki megoldást vonultat fel a svéd gyártó, melyet a szén-dioxid-kibocsátás csökkentésére fejlesztettek. Ezek egyike a Volvo ReCharge Concept tanulmányautó, mely nem más, mint egy hibrid rendszerrel ellátott C30-as.

Egymástól független, kerékbe épített elektromos motorokkal látták el a ferdehátút, ezekhez a csomagtartóban elhelyezett akkumulátor tartozik, amelyet hagyományos konnektorból is fel lehet tölteni.

Etanollal is müködhet a benzinmotor
Egyszerű felépítésű

Egyszerű felépítésű

Egyszerű felépítésű


Feltöltés után a kocsi körülbelül száz kilométert tud megtenni kizárólag az akkumulátorok energiájával. Ha lemerül, akkor kezd üzemelni az 1,6-os FlexiFuel motor, mely a hajtás energiaellátásáról gondoskodik, és az akkumulátort is feltölti. Az elektromos rendszer képes egy egész ház elektromos igényeinek kielégítésére is. Kis módosításokkal a kocsi külső generátorként használható lenne egy áramszünet idején.

„Ez a fejlesztés áttörés a fenntartható közlekedés területén. Hiszen így ritkán fogja látogatni a benzinkutat az, aki naponta kevesebbet autózik száz kilométernél. Márpedig az Egyesült Államokban a gépkocsi-tulajdonosok közel nyolcvan százalékával ez a helyzet” – mondta a Volvo Cars kutató és fejlesztő részlegének senior alelnöke.

Keveset fogyaszt

Keveset fogyaszt

Keveset fogyaszt


Elektromos üzemmódban a kocsi üzemeltetése nyolcvan százalékkal olcsóbb, mint egy összehasonlítható benzines autóé. Az akkumulátor száz kilométeres hatótávolságán túl az üzemanyag-fogyasztás 0-tól 5,5 liter/100 kilométerig változhat, attól függően, hogy mennyit üzemel a motor. De a ReCharge Concept teljesen használható, hiszen 0-ról 100-ra 9 másodperc alatt gyorsul fel, és 160 km/óra a végsebessége.

A konnektorba dugható hibrid autó 66 százalékkal kevesebb szén-dioxidot bocsát ki, mint a ma kapható legjobb hibrid autók, ha az elképzeléseknek megfelelően használják.