A Frankfurti Autószalon egyik legizgalmasabb szériaautója lehet, a Ford új járműve, a Kuga. A kompakt szabadidő-autót eddig csupán egy rajz alapján képzelhettük el, egy héttel a bemutató előtt viszont már minden oldalról megcsodálhatjuk.
Az egy évvel ezelőtt leleplezett Iosis X tanulmányautóhoz képest sokkal konvencionálisabb karosszériát kapott a Kuga. Ez főleg a hátsó sorban utazóknak lesz jó, hiszen kevésbé kupés az autó, azaz hátrafelé nem esik annyira a tetőív, így több hely marad a fejeknek.
Egyértelműen az új Mondeón is feltűnő Kinetic Design alakítja az autó formáját. Az orrészt szintén a Mondeóéra hasonlító hatalmas trapéz hűtőnyílás határozza meg, de látványosak a masszív sárvédőívek is.
Bár várhatóan elsősorban közúton fogják a vevők használni a Kugát – hiszen 19 colos felnik is rendelhetőek lesznek – , de a képek szerint terepen is otthon lesz az autó. A rövid túlnyúlások, a fekete védőlemezek és az alumínium kartervédő mind támogatják a kalandozást.
Persze mindez nem sokat érne, ha elsőkerék-hajtás mellett nem lehetne 4×4-es modellt is rendelni az autóból. Elsőként 2.0 literes, 136 lóerős turbódízel motorral és hatfokozatú manuális váltóval mutatkozik be a Kuga, de hamarosan széles motorpaletta áll majd a vevők rendelkezésére.
Az utastér le sem tagadhatná, hogy Ford, sportos hangulatú, de minőségi hatású. A belső hangulatát meghatározza a hatalmas üvegtető, amely világosabbnak mutatja az alapvetően sötét teret. A középkonzolt hatalmas alumínium felület uralja, ahol helyet kap a navigációs rendszer 7 colos képernyője is, amelyen azonban a Fordnál újdonságnak számító tolató kamera képe is látható. Extraként kulcsnélküli indítás is rendelhető.
Öten utazhatnak a Kugával, amely elsősorban a kisebb szabadidő-autóknak, mint a Toyota RAV4, Honda CR-V lehet ellenfele. A csomagtartóba nemcsak a nagy csomagtérajtó felnyitásával pakolhatunk, de a kisebb dolgokat a hátsó üveg kinyitásával is elhelyezhetőek.