Csődület, S80, CNN
Számunkra a hat évvel ezelőtti szeptember 11-e és a mai is Frankfurtban telik. Először nem értettük, miért támadt csődület egy S80-as Volvo körül. A legjobban felszerelt Executive-modell volt, de akkor már három éve szerepelt a piacon, és nem parkoltak mellette bögyös szőkék sem.
Viszont tévé volt benne, és a CNN futott rajta. Ha más csatornán látjuk, valami mozifilm reklámjának tűnt volna az egész, de nem ajánló volt. Mindenki megzavarodott, a látogatók és a kiállítók is. Egy rövid ideig még ment tovább a kiállítás a maga medrében, az autós cégek meg azon tanakodtak, hogy a „show-nak mennie kell tovább”, és maradjon a zenebona, vagy fújják le a táncosokat, vegyék vissza a hangerőt, és oltsák le a fényeket.
Néma világpremierek
Egymás után csendesedtek el a standok, ahogy mindenhol végiggondolták, mit kaphat a nyakába az a cég, amely nem veszi elég komolyan az amerikaiak tragédiáját. A világpremierek, köztük a VW Polo, az E12-es Toyota Corolla, a Mercedes SL és a 7-es BMW is némán forgott körbe.
Idén véletlenül megint szeptember 11-ére esik az IAA (Internationale Automobil-Ausstellung) első sajtónapja, de mi már előtte egy nappal befutottunk a tetthelyre. Az odavezető úton megfogadtuk, hogy idén elmegyünk az Oktoberfestre Münchenbe. Küldetésünk kideríteni, hogy valóban az asztal alá vizelnek-e a résztvevők, hogy ne bukják el ülőhelyüket a klotyólátogatással, vagy ez csupán városi legenda.
Irdatlan nagy
Addig is megnézzük és megosztjuk olvasóinkkal, hogy merre megy az autóipar, mi mozgatja autóinkat holnap. A 2007-es kiállítás mottója ugyanis „Sehen, was morgen bewegt”, ami magyarul olyasmit jelent, hogy lássuk, mi mozgat holnap, mármint milyen autókkal járunk majd.
A frankfurti egy jól szervezett autókiállítás, szemben a szintén kétévente, csak a páros években megrendezett párizsival. A 10 csarnokban megrendezett szalonon átüt a germán megalománia. A kiállítási terület irdatlan nagyságát egy villanymotoros GoPed rollerrel próbáljuk majd ellensúlyozni.
Zöldhullám
Idén a környezetvédelem a fő csapásirány. Aki ad magára, az csökkentett fogyasztású autókkal, hibridekkel, bio-etil-alkohollal, gázzal, üzemanyagcellával és más alternatív hajtásokkal jelenik meg. Idén az autógyártók zöldbe borítják a standokat, mert senki nem engedheti meg magának, hogy ő legyen a környezetpusztító előember, aki nem viseli szívén a levegőminőséget.
Aston Martin DBS és BMW X6
Szerencsére a sok környezetbarát kocsi mellett lesznek olyanok is, amelyeknél még véletlenül sem a fogyasztás meg a károsanyag-kibocsátás foglalkoztatja a látogatókat. Egy Aston Martin DBS ötször annyit eszik, mint a legtakarékosabb GreenLine Fabia, de rajongótábora körülbelül 500-szor nagyobb. A Vanquish utódja továbbra is alumíniumkarosszériás és V12-es, teljesítménye 517 lóerő, ami 4,3 másodperces százra gyorsulásra elég. A gyár új csúcsmodelljéért csak a kiválasztottak perkálhatják le a hazai közterhekkel százmilliós vételárat. Évente összesen 300-an juthatnak hozzá a világon.
A BMW X6 terepkupé vagy a kompresszoros Jaguar XF sem arról szól, hogyan mondjunk le az autózás öröméről unokáink érdekében. Na jó, a Jaguarban a 416 lóerős V8-as mellett van egy hathengeres dízel is.
Két új Suzuki
Nagyon várjuk az új Suzuki Wagon R+-t Splash néven és a szintén Esztergomban gyártandó Opel Agilát, illetve a Suzuki nagyautóját. Érdemes lesz naponta többször ránk kattintani, mert írunk majd a Volkswagen legolcsóbb autójáról is, amelyről előzetesen semmit nem közölt a gyár, de itt lesz.
És aki jövőre újságíróként készülődik valamely nagy nemzetközi autószalonra, annak továbbadjuk egy tapasztalt kolléga elsőszámú tanácsát az autókiállításra keveredőknek. A rengeteg egzotikus falatka közül mindig döntsük el, mivel lakunk jól, mert a málnahabos süteményre bedobott nyúlpecsenye könnyen összevész a sajtos rizsre leküldött furcsa hallal. Mi mostantól toljuk az anyagokat, ne menjenek sehová!