Bár már korábban tudtuk, hogy a Ford is belép a szabadidő-autók piacára, hiszen már a Frankfurti Autószalon előtt megmutatták a Kugát. Az sem volt meglepetés, hogy látni fogjuk a következő Fiesta hírnökét. Ennek ellenére ott álltunk a tömegben az autók leleplezésére várva. Nem is hiába, hiszen a két autó mellett egy harmadik is feltűnt a színen.
Nagy meglepetésünkre az új Ford Focus volt a lepel alatt. Korábban egy brit lap megszellőztette, hogy még idén leváltják a Ford Focust, ám az igazság az, hogy nem igazán hittünk benne.
De ott állt előttünk, csináltunk hát pár képet róla. Lehet csemegézni! Ami egyértelmű, hogy egy kis Mondeót látunk, azaz a Ford itt is a Kinetic Design-formajegyekkel rajzolta át az autót. Persze nem az egészet, hiszen a forma változatlan, de a kocsi orr-része komoly átalakuláson ment keresztül. Mások a lámpák a hűtőmaszk és a lökhárító is. Ez igaz hátulra is, ott azonban alig látszanak a változások.
Bár ezt most még nem tudtuk ellenőrizni, de állítólag a megújult Focus belső tere is változáson megy keresztül. Finomabb tapintású anyagokkal fogunk találkozni a jövőben, de megújulnak az ülések és a műszerfal kialakítása is. Lesz kétzónás légkondicionáló, USB és 230 voltos csatlakozó is, a motor pedig gombbal indul majd.
Műszaki szempontból újdonság, hogy megjelenik a Focusban is egy új automataváltó A Ford PowerShift nem más mint egy duplakuplungos váltó, ami egfyesíti az automaták és a hagyományos váltók előnyeit. Elsőként a 2.0-litre Duratorq TDCi 136 és 110 lóerős változataival kapható majd. Másik újdonság az ECOnetic Focus, amely nevéhez hűen környezetbarát működéssel hívja fel magára a figyelmet. A részecskeszűrős 1,6 TDCI önmagában sem rossz, de némileg a karosszéria aerodinamikai tényezőjén is javítottak, így kilométerenként csupán 115 gramm szén-dioxid hagyja el a kipufogót.
Nem is kell sokat várni az új Focusra, hiszen még az idei év vége előtt megkezdődik a gyártása, az ST modell csak jövőre érkezik.