Apró kisautók a Daihatsunál
OFC-1 és HSC néven mutatta be két tanulmányautóját a Daihatsu. Az OFC-1 a Copen utódja lesz, ha megvalósul. Itthon nem sokat láthattunk ebből sem, mivel hivatalos forgalmazó híján csak szürkeimportból érkezhetett, és csak bátrak vásárolták.
Az OFC-1 egy hasonló felépítésű tanulmányautó. Egy kétszemélyes, nyitott sportkocsi üvegtetővel, ami télen-nyáron használható. Az átlátszó, magától sötétedő keménytető három részből áll, és mindössze 10 másodperc alatt előbújik vagy eltűnik.
A pirinyó kétszemélyes sportautót egy 650 köbcentis turbós benzinmotor mozgatja 64 lóerővel, ami nem tűnik túl erősnek, de a 820 kilogrammos önsúlyhoz képest nem is kevés. Ráadásul 4,6 literes átlagfogyasztással is beéri, így mindennapi használatra is tökéletesen megfelelhet.
A HSC-tanulmány egy hasonlóan apró méretű kisautó, de az OFC-1-től eltérően négyszemélyes városi kisautónak készült. Magas építésével és sarokba tolt kerekeivel kellően tágasnak tűnik. Nem foglal sok helyet a műszerfal sem az utastérből, sőt az ülések is vékonyabbak az átlagosnál. A motor ugyanaz a háromhengeres turbó, mint az OFC-1-ben. Fogyasztása alig van 4 liter felett, CO2-kibocsátása mindössze 95 g/km.
A két tanulmányautó mellett kiállították a standon az új Cuorét és a felfrissített Siriont is. Előbbit egy háromhengeres, 70 lóerős, utóbbit már alaphelyzetben egy 1,3-as benzines mozgatja, sőt mostantól egy 103 lóerős, 1,5-össel is rendelhető.
Isuzu pickup minden mennyiségben
Nem árasztotta el újdonságokkal a Frankfurti Autószalont az Isuzu sem. Ez a tény a stand kiválasztásánál is éreztette hatását, mert láthatólag itt jóval kevesebbet kellett fizetni a kiállítónak. A világ negyedik legtöbb dízelét produkáló gyártó D-Max pickupjának különböző változatait mutogatta a standon. Főként a szabadidős tevékenységek megkönnyítésére, a családosok és a városi használatra készítették fel a korábbinál jobban a D-Maxot.
Gyárilag rendelhetünk szörf vagy kerékpártartóval, rozsdamentes acéllemezzel borított platós, de akár nyeregtartóval és vizes tartállyal felszerelt kivitelt is. A városi használathoz van oldalablakokkal ellátott doboz is a plató fölé.
A nálunk csak teherautóként levizsgáztatható D-Maxba két dízelmotor közül lehet választani, egy 136 lóerős és egy 163 lóerős vár bevetésre, két- vagy összkerékhajtással. A legolcsóbb D-Max Single Cab kivitelben 4,7 millió forintnak megfelelő euróba kerül Németországban, a duplakabinos változat 6 milliótól indul.