A ralis Swift Super 1600 vetélytársa
A ralis Swift Super 1600 vetélytársa
Fotó megosztása:
Nagyon gép a gép!
Nagyon gép a gép!
Fotó megosztása:
Tányérsapka kéne még mellé
Tányérsapka kéne még mellé
Fotó megosztása:
Szűrőtlen Lada hangulat
Szűrőtlen Lada hangulat
Fotó megosztása:
Gázüzemű Ladát is árulnak
Gázüzemű Ladát is árulnak
Fotó megosztása:
Beültem végigváltani ötödikig, annyira jó a régi Lada-váltó
Beültem végigváltani ötödikig, annyira jó a régi Lada-váltó
Fotó megosztása:
Ez az egymilliomodik Volkswagen
Ez az egymilliomodik Volkswagen
Fotó megosztása:
197-et ment az Opel dízel rekordautója
197-et ment az Opel dízel rekordautója
Fotó megosztása:
XXIII. János pápa autója volt
XXIII. János pápa autója volt
Fotó megosztása:
A bajor államnak készült ez az 502-es BMW
A bajor államnak készült ez az 502-es BMW
Fotó megosztása:
Vese, régről
Vese, régről
Fotó megosztása:
V8-as motorja van
V8-as motorja van
Fotó megosztása:
Charles de Gaulle reprezentált a Horch 830 BL-lel
Charles de Gaulle reprezentált a Horch 830 BL-lel
Fotó megosztása:
A Horch és az Audi is az Auto Union tagja volt
A Horch és az Audi is az Auto Union tagja volt
Fotó megosztása:
3492 köbcentis és 120-at megy
3492 köbcentis és 120-at megy
Fotó megosztása:
A pápaiban trónus van hátul középen
A pápaiban trónus van hátul középen
Fotó megosztása:
Sepp Herberger német szövetségi kapitány járt a Rekord B-vel
Sepp Herberger német szövetségi kapitány járt a Rekord B-vel
Fotó megosztása:
1966-os az Opel Rekord
1966-os az Opel Rekord
Fotó megosztása:
Gregory Pecknek és Audrey Hepburnnek is volt ilyen autója
Gregory Pecknek és Audrey Hepburnnek is volt ilyen autója
Fotó megosztása:
Csupán 585 készült a Rometsch-karosszériás Volkswagenből
Csupán 585 készült a Rometsch-karosszériás Volkswagenből
Fotó megosztása:
Két litert evett a széria Golf D
Két litert evett a széria Golf D
Fotó megosztása:
Így mérték a fogyasztást
Így mérték a fogyasztást
Fotó megosztása:
50-es átlagot kellett elérni a fogyasztási versenyen
50-es átlagot kellett elérni a fogyasztási versenyen
Fotó megosztása:
54 lóerős a dízel Golf, 30 a Bogár
54 lóerős a dízel Golf, 30 a Bogár
Fotó megosztása:
Ez ciki: német autós plakát, Mazda-műszerekkel
Ez ciki: német autós plakát, Mazda-műszerekkel
Fotó megosztása:
Az S-osztály dízelmotorját kapta meg a Mercedes rekordautója
Az S-osztály dízelmotorját kapta meg a Mercedes rekordautója
Fotó megosztása:
Mindhárman filmszereplők
Mindhárman filmszereplők
Fotó megosztása:
A Manta, Manta című filmben láthattuk
A Manta, Manta című filmben láthattuk
Fotó megosztása:
A Go, Trabi, go című filmben szerepelt a kék papírjaguár
A Go, Trabi, go című filmben szerepelt a kék papírjaguár
Fotó megosztása:
1970-ben a Manta volt az Opel válasza a Ford Capri sikerére
1970-ben a Manta volt az Opel válasza a Ford Capri sikerére
Fotó megosztása:
Egy Bond-filmben domborított az Audi 200 Turbo
Egy Bond-filmben domborított az Audi 200 Turbo
Fotó megosztása:
Autósátor felül, a keleti blokkból
Autósátor felül, a keleti blokkból
Fotó megosztása:
182 lóerővel 224-et ment
182 lóerővel 224-et ment
Fotó megosztása:
Kétütem
Kétütem
Fotó megosztása:
Hozzánk is jöttek tetősátorral az NDK-sok
Hozzánk is jöttek tetősátorral az NDK-sok
Fotó megosztása:
Kelet-nyugat
Kelet-nyugat
Fotó megosztása:
A Capri nagyot üt, főleg versenyautóként
A Capri nagyot üt, főleg versenyautóként
Fotó megosztása:
Ők lettek az elsők a Szafari ralin 1983-ban
Ők lettek az elsők a Szafari ralin 1983-ban
Fotó megosztása:
270 lóerős a ralis Opel Ascona 400
270 lóerős a ralis Opel Ascona 400
Fotó megosztása:
1982-ben Walter Röhrl és Christian Geistdörfer vébét nyert vele
1982-ben Walter Röhrl és Christian Geistdörfer vébét nyert vele
Fotó megosztása:
Igazi 80-as évekbeli brutáltuning
Igazi 80-as évekbeli brutáltuning
Fotó megosztása:
Nem mindenben ragaszkodtak az eredetihez
Nem mindenben ragaszkodtak az eredetihez
Fotó megosztása:
Mindenképp négyajtós lesz, ha megvalósul
Mindenképp négyajtós lesz, ha megvalósul
Fotó megosztása:
Két év múlva egy életnagyságú prototípus kiállítása a cél
Két év múlva egy életnagyságú prototípus kiállítása a cél
Fotó megosztása:
A Herpa komolyan fel akarja támasztani
A Herpa komolyan fel akarja támasztani
Fotó megosztása:
Drágább lesz a MINI-nél az új Trabant
Drágább lesz a MINI-nél az új Trabant
Fotó megosztása:
Évente 250 darab siker volna az új Trabiból
Évente 250 darab siker volna az új Trabiból
Fotó megosztása:
Én is támogattam a megvalósulását
Én is támogattam a megvalósulását
Fotó megosztása:
Mindenképp négyajtós lesz, ha megvalósul
Ez a forma még nem a végleges
Jó reklám az új Trabi
Otthonról azzal indultunk el, hogy az új Trabantot mindenképp látni kell, akármennyi meló is van a cikkekkel. Aztán a Herpa-standhoz ügetve már tartok kicsit az átveréstől. Miről is van szó? Kitesznek egy körülbelül 40 centis műanyag makettet egy lecsapott tetejű és négyajtósra megcsinált Trabant Universalról, aztán jól ráugrik a sajtó.
Ha ez az egész nem több reklámfogásnál, akkor betudom pofátlan, de briliáns húzásnak. Az esetleg újjászülető Trabant a Herpát olyan publicitáshoz juttatta, mint még soha semmi. A modellautós cég standján a hosztesz hamar átterelt két úrhoz, akik minden kérdésemre tudták a választ.
Én is támogattam a megvalósulását
Én is támogattam a megvalósulását
Négyajtós lesz, ha megvalósul
Tényleg komolyan gondolják a Trabant feltámasztását, 50 évvel az eredeti bemutatását követően. Jelenleg műszaki alapokat keresnek az autóhoz, a szalontól azt remélik, hogy az itt születő kapcsolatok segítenek a padlólemez megtalálásában. A Herpa ragaszkodik a német technikához, ezért például a Fiat Panda padlólemeze nem jön szóba. Már a méretek miatt sem, mert az 1:10-hez méretarányú modell életnagyságban akkora volna, mint az 1-es BMW.
Elmondom nekik a gondjaimat a modellel: szerintem túl amerikaias az alacsony tető és miért van négy ajtaja? A design egy első közelítés, nem feltétlenül ezt akarják megvalósítani, a négy ajtó viszont nem véletlen. Használható autót szeretnénk, és nem ragaszkodunk szolgaian az eredetihez – hangzott a válasz.
Autósátor felül, a keleti blokkból
Egy valódi Trabant is állt a közelben
Drágább a MINI-nél
A látogatók kitölthetnek egy kérdőívet, hogy mi fontos nekik egy esetleg megvalósuló új Trabantban (pl. design, ár, fogyasztás, helykínálat) és megadhatunk egy árat is, amennyit kifizetnénk egy Trabantért.
Én 8500 eurót (2,1 millió Ft) írtam be, amiről kiderült, hogy röhejesen kevés az elképzelésekhez képest. Az új Trabant a MINI árának többszörösébe kerül majd a kisszériás gyártás drágasága miatt. Konkrét összeg nincs, én 16-18 000 euróra kérdeztem rá, amire annyi volt a válasz, hogy lényegesen többe kerül majd.
Lapozás után jön egy rettenetesen kínos gikszer és a Lada
Go Trabi, go!
Évi 250 darabról lenne szó, ha minden jól megy, a megvalósításhoz persze befektetőket keres a Trabant márkajogaival rendelkező cég. Amennyiben összejön, minimum egy életnagyságú modellt szeretne kiállítani a Herpa a 2009-es Frankfurti Autószalonon, de lehetőleg egy működőképes prototípust.
Mindhárman filmszereplők
Kicsit arrébb igazi Trabantot is láthat a közönség. Az összegyűjtött autók a német autógyártás nagy korszakait mutatják be, vannak köztük rekordautók és filmszerepet kapott kocsik is.
Azért jó mozifilmekben szerepeltetni az autókat, mert a szereplők pozitív arculata a vásznon megjelenő autókra is hat. Ezt hívják productplacementnek, magyarul termékelhelyezésnek.
Az autógyárak kedvelik a reklámnak ezt a módját, a Született feleségekben például ezért járnak Nissannal a szereplők.
És ami nagyon kínos
Szűrőtlen Lada hangulat
A Timothy Dalton-féle James Bond-filmben láthattuk az Audi 200 Turbót. Korának leggyorsabb autói közé tartozott 224-es végsebességével. A dízel Golf I nem kapott filmszerepet, de 2,031 literes étvágyával megnyert egy 1981-es fogyasztási versenyt.
Autóbuziként öröm volt ráakadni a tárlatra, a plakátokért felelős embert viszont lefokoznám és kirúgnám. A Német autók – nemzetközi sztárok felirat mellé sikerült ugyanis egy Mazda6 műszereit betenni.
Öntudat a Ladánál
Tányérsapka kéne még mellé
Tányérsapka kéne még mellé
Lada nélkül nehéz az élet, az ajtócsapódás, a kilincshang és a váltó is hiányzik. A Lada a kínai gyártókkal, a Kiával, a Ssangyonggal és a Daihatsuval együtt van a 4-es csarnokban. Frankfurti standjukon egyetlen Niva képviselte a régi generációt, élmény volt végigváltani benne a sebességeket.
Tolmács segítségével kiderült egy orosz úrtól, hogy a Genfben látott Project C-ből 2010-re lesz ötajtós szériautó. Az orosz öntudat erősödését nemcsak az erősödő járőrözés mutatja, hanem a Made in Russia feliratú ajándéktárgyak is a standon. Oroszország anyácska Matrjoska-babákkal mosolyog ránk a vitrinből. Aki eljut Frankfurtba, ne hagyja ki a Ladát.