Az Audi a Frankfurti Autószalonon szériaközeli tanulmánnyal mutatta meg, hogy képzeli a jövőt. Az A4 2,0 TDI e hagyományos modellnek tekinthető, melyet elláttak különféle műszaki megoldássokkal, hogy a fogyasztása alacsony legyen.

Ilyen a Start-Stop rendszer, amely leállítja a motort például piros lámpánál, vagy az energia-visszanyerő rendszer, amely motorféküzemben és fékezéskor az akkumulátorba gyűjti az energiát. Javítja a gazdaságosságot a sebességváltás-jelző, amely ajánlást ad, ha adott helyzetben egy másik fokozatot kedvezőbbnek ítél.

2008-ban megvalósulhat
Nagy volt az érdeklődés

Nagy volt az érdeklődés

Nagy volt az érdeklődés


Olyan apróságokra is figyeltek, mint a jobb hatásfokú szervoszivattyú, vagy az új automatikus légkondicionáló, ez 20 százalékkal kevesebb üzemanyagot igényel, mint elődje.

A rendszer alapja azonban az, hogy a korábbi szivattyúbefecskendező (Pümpe Düse) egységeket comman-rail rendszer váltja fel a TDI-kben. Új fejlesztésű, csökkentett belső súrlódású és hosszabb áttételű fokozatokkal szerelt hatsebességes sebességváltó kapcsolódik a TDI erőforrásokhoz.

Ezek a megoldások jó hatással voltak a fogyasztásra és a károsanyag-kibocsátásra. Az új A4 2,0 TDI e Concept mindössze 4,9 liter üzemanyagot igényel 100 kilométerre, mialatt 129 gramm szén-dioxid hagyja el kilométerenként a kipufogóját. Ez azonban használhatónak hagyta az A4-est. A koncepcióautó 9,3 másodperc alatt gyorsít fel álló helyzetből 100 kilométer/órás tempóra, legnagyobb sebessége 215 kilométer/óra.