Úgy tűnik, a tuningcégek egyöntetűen kevésnek ítélték az új M3-as BMW tudását. Korábban már beszámoltunk egy különleges átalakításról, de Frankfurtban is láttunk két gárdát, nem elégedtek meg a V8-assal.

Mind az AC Schnitzer, mind a Hamann Motorsport V10-esre cserélte a motort. Persze a legjobbat választották, hiszen a BMW-nek az M5 és M6 modellekhez van ilyen erőforrása. Egyik cég sem hagyta érintetlenül a gyárilag sem épp nyafka (507 Le) blokkot.

Spéci BMW-k, spéci motorral 1
45 lóerővel túltettek a gyári V10-esen

45 lóerővel túltettek a gyári V10-esen

45 lóerővel túltettek a gyári V10-esen


Gázzal megy

Schnitzerék 552 lóerőig jutottak, melyet nem elsősorban benzinnel táplálnak, hanem folyékony gázzal. Bár fogyasztásban nincs különbség a két hajtóanyag között, a cégnél azért választották a gázt, mert azzal 15 százalékkal csökkenthető a károsanyag-kibocsátás.  
 
Miután Németországban 2700 megfelelő kút van, így nem lehet gond az LPG feltankolása sem. Ám ha mégis kiürülne a 80 literes gáztartály, az autó egyszerűen visszakapcsolható benzinüzemre, az ehhez tartozó 60 literes tartályt is megtartották. A nagyobb teljesítmény a menetteljesítményeken is látszik, a GP3.10 képes 4,5 másodperc alatt elérni a százas tempót, de a gyorsítás tarthat egészen 320 km/óráig.

A kormány mellett a pedálok, a kézifék és a váltókar is egyedi

A kormány mellett a pedálok, a kézifék és a váltókar is egyedi

A kormány mellett a pedálok, a kézifék és a váltókar is egyedi


Nem egyszerű motorcseréről van itt szó, hiszen a futóművet és a fékrendszert is a teljesítményhez igazították. Nem is beszélve a karosszériáról, amely amellett, hogy kifejezetten látványos, a széria 3-as BMW-hez képest sokkal jobban hasznosítja a légáramlatokat a leszorítóerővé válás rögös útján.

Nem is két fillér a Schnitzer gép, de szerencsére a 198 ezer eurós árban benne van az utastér átalakítása is.

Vihart arat

Thundernek (Mennydörgés) nevezi a Hamann saját remekművét. Lehet is benne valami, hiszen minek nevezzünk egy középkategóriás kupét, amely a gázos Schnitzerre is rálicitálva 560 lóerővel riogatja az ellenfeleket? Az 5,0 lieteresblokk maximális nyomatéka ebben az összeállításban 574 newtonméter.

420 helyett 560 lóerő tépi fel az aszfaltot

420 helyett 560 lóerő tépi fel az aszfaltot

420 helyett 560 lóerő tépi fel az aszfaltot


Nem is lepődünk meg, hogy gyorsulásban is jobb a Thunder, és 4,3 másodperc alatt képes 100-ig jutni. Amikor pedig a pilóta a szekvenciális váltó hetedik fokozatát is felkapcsolja, akár 335 km/órával száguldhat.

Nem spóroltak a lassuláson itt sem, sőt ritkán látott 405 milliméteres féktárcsákat szereltek előre, hátul 380-assal is beérték. Mindkettő akkora, amit legföljebb versenyautókon láthatunk. Ehhez viszont már kerék is kell, ezért hát 20 colos felniken gördül a Hamann autója. De szükség is van a mutatós tárcsákra, hiszen a felspécizett karosszéria bután mutatna holmi egyszerű kerékkel.