Mindenféle előzmény nélkül megérkezett a Peugeot legújabb egyterűje, az 5008. Ezzel tovább bővül a Peugeot praktikus járműveinek sora, ahol olyan modellek szerepelnek, mint a 308 SW, a 3008, a Partner, az Expert és a 807.
Az új kocsi a 3008 nagytestvérének tekinthető. Külső-belső megjelenése arra emlékeztet, azzal a különbséggel, hogy itt nem csempésztek terepjárós jegyeket az autóba, tiszta egyterűről beszélünk.
Ami igazán érdekessé teszi az 5008-at, hogy nem hat igazi Peugeot-nak, vonalai a francia gyártótól megszokottól eltérően, feszesebbek, németesebb a kocsi. A látványt alapvetően befolyásolja a nagy üvegfelület, amely együttesen 5,77 négyzetméter. Ebben benne van az 1,7 négyzetméteres szélvédő és szinte ugyanekkora üvegtető is.
A jó, 0,29-es alaktényezővel rendelkező karosszéria 4,53 méter hosszú, ugyanakkor 1,64 méter magas. Ez lehetőséget biztosít hét ülés elhelyezésére is, amelyeket 2+3+2 kialakításban, moziszerűen, egyre magasabbra beépítve szereltek be. Mindegyik ülés különálló, a két elsőhöz hasonlóan a második üléssor tagjai is csúsztathatók (13 cm) és dönthetők.
Nem szükséges kivenni az üléseket, ha nagyobb csomagtartóra van szükség, a hátsó két sor tagjai a padlóba hajtogathatóak. Sőt, ha az anyósülés támláját is előredöntik, akár 2,76 méteres tárgy is elszállítható, ilyenkor 2,5 köbméteres hely áll rendelkezésre.
Öt személlyel, függően a második sor üléseinek elhelyezkedésétől 579-678 literes a csomagtartó. Hét utassal viszont ne akarjunk túl sok cuccot magunkkal vinni, ilyenkor az utastérben kialakított rekeszek segíthetnek, köztük a kesztyűtartó. Ebből az 5008-ban kettő is van, nem csak az utas előtt, de a kormány alatt a sofőrnél is kialakítottak egyet.
Bár ezt egy egyterűnél nem várnánk a vezetőhely kialakítása a sportkocsikat idézi. A műszerfal szinte körbeöleli a pilótát. Ugyanakkor az ülés és a kormány elhelyezésének köszönhetően a vezető ugyanúgy ülhet, akár egy személyautóban. A műszerfal órái és a középkonzol is elegáns, minőségi benyomást keltenek. A Peugeot ígérete szerint az anyagok és az összeszerelés minősége valamint a zajszint is kiemelkedő.
Hatféle motorváltozattal készül az 5008. Az alapmotor 1,6-os benzines 120 lóerővel, aki nagyobb erőre vágyik, az megkaphatja ugyanezt turbófeltöltővel és 156 lovas teljesítménnyel. Emellett négyféle dízelvariáns létezik, a 110 lovas 1,6-os HDi hatfokozatú manuális és automata váltóval is rendelhető. Ugyanígy a 2,0 literes is, ám itt a kézi kapcsolású váltóval 150, automatikussal 163 lóerős a motor. A legtakarékosabb 5008-kivitel beéri 5,2 literes átlagfogyasztással is.
Nincs hiány kényelmi felszerelésekből: a vezető számára alapvetően szükséges információkat virtuálisan az út fölé vetítő head-up display mellett intelligens kipörgésgátló, 7 colos képernyőhöz csatlakozó navigációs rendszer és DVD-lejátszó, 204 wattos JBL hifi valamint elektronikus kézifék stb. is kerülhet a járműbe. 30 GB-os merevlemezen tárolhatók a személyes adatok, ugyanakkor USB vagy Jack dugóval külső források is csatlakoztathatók. Az ESP és a hat légzsák az alapfelszereltség része.
Az 5008 hivatalos premierjét ősszel a Frankfurti Autószalonon tartja a Peugeot. A jármű forgalmazása ugyanakkor indul meg.