Megjelentek az első képek a BMW X1-ről, amelyen leplezetlenül látható a kocsi. A gyári bemutató előtt kiszivárgott képek elárulják, a bajor gyár egy az egyben a tanulmányautót vezeti át sorozatgyártásba.
Bár X1-nek hívják, nem sok köze van az Egyes sorozathoz, ez csak azt jelzi, hogy az X-modellek közül a legkisebb. 4,4 méteres hosszával nagyjából tíz centivel rövidebb az X3-asnál, de tengelytávolsága (2760 mm) csak 35 milliméterrel kisebb.
Igazán érdekesek az autó arányai, mert oldalról ugyan egy kombira hasonlít, de míg a hátsó túlnyúlás sportosan rövid, az X1 orra kiemelkedően hosszú, akár a Hetes BMW esetében. Az autó terepjárósságát nemcsak az emelet hasmagasság, de a fekete koptató csíkok és ezüstszínű védőlemeznek látszó elemek is fokozzák. Az X1 lámpái a Hetes és az 5 GT-ére hasonlít.
A kiszivárgott hírek szerint ötféle motorral indul a gyártás, amelyek közül három dízel. A belépőmodell a 2,0 literes motorral szerelt xDrive18i. A 143 lóerős benzinmotorral azonos teljesítményt nyújt a leggyengébb dízel variáns, az xDrive18d. Utóbbi ugyanúgy 2,0 literes motort takar, xDrive20d és az Drive23d, előbbi 177 utóbbi 204 lóerőt tud. A kínálat csúcsán az xDrive28i modell áll, amelyben 3,0 literes
benzinmotor szerepel.
A BMW X1 ősszel a Frankfurti Autószalonon mutatkozik be, majd utána rögvest megkezdődik az értékesítése is. A járművet Lipcsében gyártják majd a tervek szerint évi százezres darabszámmal.