Nem titok már milyen lesz az Alfa Romeo legújabb járgánya, a Milano. A Golf méretű olasz járgányt, amely sokkal inkább a prémiummodellekkel, a BMW-1-essel, az Audi A3-mal szeretne konkurálni, a gyárban fotózták le álcázás nélkül.
Immár egyértelmű, hogy a 147-es utódjának szánt modell követi a MiTo formatervét, vagyis itt is feltűnnek a 8C Competizione jegyei. Nem kérdés már az sem, hogy bevetik a 156-nál látott kilincsmegoldást, vagyis, hogy csak az első ajtónál találunk igazi ajtónyitót, hátul a kupés jelleg erősítéséért, elrejtették.
Ugyanakkor a jelenlegi információk szerint csak ötajtós változat készül a Milanóból, aki háromajtós Alfát szeretne, annak ott a MiTo, illetve a szintén hamarosan megújuló GT. A képek tanulsága szerint, belül maradnak a csőbe rejtett műszerek, miközben a középkonzol is a kerek formákat preferálja, de az egyszerűség jegyében.
A Milano esetében az 1,4-es benzines és az 1,6-os dízelmotor jelenti majd a fő csapásirányt. Előbbi 105, 135 és 170 lóerővel, utóbbi 100 és 120 lóerővel is szerepel majd. Persze illően az Alfa sportos hagyományaihoz ennél jóval erősebb motorok is várhatóak. Így az 1,75-ös turbós TBi 200 lóerővel, illetve egy eddig nem ismert motorvariáns 265 lovas teljesítménnyel. 2,0 literes MultiJet dízelből a 150 lovas mellett bekerül a két turbós variáns is 200 lóerővel.
A Milano bemutatását az októberi Frankfurti Autószalonra tervezi az olasz gyár. A forgalmazás ennek nyomán még idén év végén vagy 2010 elején kezdődhet meg.