Nagyjából egy évvel a hagyományos és a négykerék-hajtású 911-es modellek után, a Turbót is kezelésbe vette a Porsche. Megújult a legendás modell is.
A legújabb, a gyár által hetedik generációsnak nevezett Turbó amellett, hogy minimálisan felfrissítették a karosszériáját, új motort is kap. Megtartották a 3,8 literes hengerűrtartalmat, ugyanakkor a többi 911-es modell után már itt is közvetlen üzemanyag-befecskendezést alkalmaznak. A hathengeres boxermotort két darab – benzinmotoroknál először a Porsche által alkalmazott – változó geometriájú turbófeltöltő látja el levegővel. Ennek köszönhetően a korábbi 480 helyett immár 500 lóerő a motor teljesítménye.
Újdonság, hogy az összkerékhajtású modell nemcsak manuális, de immár hétfokozatú duplakuplungos automata váltóval (PDK) is elérhető. Utóbbi modellekhez egy új kormánykerék is rendelhető, amelyen kis karokat helyeznek a váltó vezérléséhez, a jobb oldali felfelé, a bal lefelé vált. Korábban a Porschéknél mindkét oldalon lehetett fel illetve lefelé kapcsolni. Bár kézzel is kapcsolható a PDK, bízhatjuk az automatára is a dolgot, sőt van benne rajprogram is.
Ezt aktiválva az autó képes 3,4 másodperc (korábban 3,7s) alatt elérni álló helyzetből a 100 km/órát. A nagyobb teljesítmény a végsebességnek is jót tesz a Turbo legújabb variánsa kettővel megfejeli a korábbi csúcstempót, így 312 km/órával is száguldhat.
Bár a vevőket biztosan hidegen hagyja, de a Porsche sem kerülheti meg a szigorodó emissziós és üzemanyag-fogyasztási normákat, így aztán ezen is dolgozott bőszen a zuffenhauseni gyár. A Turbo motorja 18 százalékkal kisebb szén-dioxid-kibocsátással üzemel, mint elődje, s teljesíti az EU5-ös emissziós normát. Átlag fogyasztása kiviteltől függően 11,4-11,7 liter között változik száz kilométerre vetítve.
Persze ez szigorúan a szabvány szerinti próbára igaz, aligha hisszük, hogy normál használat mellett 20 liter alatt megúszható az átlagfogyasztás.
A Porsche új modellje a Frankfurti Autószalonon, szeptember közepén áll először a nagyközönség vizslató szemei elé. Novembertől pedig mind a kupé, mind a kabrió karosszériaváltozat értékesítése megindul. A kocsi nettó alapára 33 millió forint Németországban, de ennél egy tízessel biztosan drágább lesz, mire hozzánk elér.