Megvalósul a Kia tavasszal bemutatott tanulmányautója, a No 3. A Venga néven piacra kerülő modell ősszel a Frankfurti Autószalonon áll a nagyközönség elé.
A Soul padlólemezére épülő kocsi nem más, mint egy mini egyterű. 4068 milliméter hosszú, azaz egy centivel hosszabb, mint az Opel Meriva. A Venga tengelytávolsága 2615 milliméter, amely szinte azonos a német konkurensével. Bár egy kisautóról beszélünk az 1,6 méteres magasság lehetővé teszi, hogy viszonylag magas üléspozíciót alakítsanak ki a hátsó ülésnél is, így magasabb utasok is jól elférhetnek. Ezt majd első tesztünkkor felmérjük.
A csomagtartó használhatóságát sínen csúsztatható, 60/40 arányban ledönthető hátsó ülés segíti, ugyanakkor a csomagtartó padlójában is kialakítottak egy pluszrekeszt. Bár a No3 különleges üvegtetőjét nem örökölte a Venga, egy méretes elemmel felszerelhető.
Látványra a Venga is olyan, mint a többi Kia., ez is az európai szemnek készült, sokkal inkább tűnik egy német gyártó termékének, mint igazi koreainak. Egyszerű, tetszetős kialakítás. Belül már több a lendület, ami elsősorban a fiatalabb vevők megnyerésére lehet jó. Persze ez nem véletlen, a Venga csak Európában kerül piacra.
A gyártó információi szerint a Venga 1,4-es és 1,6-os benzines, illetve dízelmotorokkal kerül forgalomba, melyek 75 és 115 lóerő közötti teljesítményűek. Ezek közül a 75 lóerős a legérdekesebb, ilyen motorja ugyanis jelenleg nincs az európai kínálatban a Kiának. 1,4-es benzines van, de a leggyengébb is 97 lóerő, amit csak a régebbi fejlesztésű Rióban alkalmaznak, az újabb modellekben már 109 lóerőt teljesít. Meglátjuk.
Nem is kell sokat várni a kocsira, hiszen a szeptember 15-ei bemutatót követően Európa nagy részében még idén megkezdik a forgalmazását is. Nem ez lesz a koreai gyár egyetlen újdonsága, hiszen a Rio, a Picanto a cee’d és a Sorento is megújul.