18 évvel az eredeti változat sorozatgyártásának leállítása után Trabant nT néven a szeptemberi Frankfurti Autószalonon mutatkozik be a keletnémet kocsi feltámasztott változata. A két éve ugyanott leleplezett, 1:10-es makett alapján mára megvalósult a prototípus. A kocsi az ötletgazda, az autómodelleket gyártó és a Trabant jogait birtokló Herpa és a kocsi fejlesztését vállaló Individual Karosseriebau (IndiKar) összefogásából született meg.
Elsősorban külső jegyeiben emlékeztet majd a Zwickauban 1957 és 1991 között gyártott gépre az új modell, a műszaki tartalom a mai kornak megfelelően alakul. A Trabant nT elektromos hajtást kap. A kocsi az akkumulátorok egyszeri feltöltésével, a tetőn elhelyezett napelem segítségével 250 kilométert tud megtenni, így elsősorban városi utazásokhoz és rövid túrákra jó.
Bár a KGST-piac egyik legolcsóbb modellje volt a Trabant, az új nem tör ilyen babérokra, inkább luxuscikk lesz. Egy előzetes piackutatás során a megkérdezettek legtöbbje nagyjából 2,5 millió forintos árat tartott reálisnak, a Herpa szerint annál sokkal drágább lesz. Így könnyen elképzelhető 6 millió forintos vételár is; évi 250 darab eladását tervezik.
Egyelőre azonban még nem biztos a megvalósítás. A frankfurti premier arra szolgál, hogy tőkeerős befektetőtársat találjanak a termelés beindításához. Ha minden rendben megy 2012-ben kerülhet az utcára az új Trabi.