18 évvel az eredeti változat sorozatgyártásának leállítása után Trabant nT néven a szeptemberi Frankfurti Autószalonon mutatkozik be a keletnémet kocsi feltámasztott változata. A két éve ugyanott leleplezett, 1:10-es makett alapján mára megvalósult a prototípus. A kocsi az ötletgazda, az autómodelleket gyártó és a Trabant jogait birtokló Herpa és a kocsi fejlesztését vállaló Individual Karosseriebau (IndiKar) összefogásából született meg.

Elsősorban külső jegyeiben emlékeztet majd a Zwickauban 1957 és 1991 között gyártott gépre az új modell, a műszaki tartalom a mai kornak megfelelően alakul. A Trabant nT elektromos hajtást kap. A kocsi az akkumulátorok egyszeri feltöltésével, a tetőn elhelyezett napelem segítségével 250 kilométert tud megtenni, így elsősorban városi utazásokhoz és rövid túrákra jó.

Bemutatásra vár az új Trabant
Bemutatásra vár az új Trabant

Bemutatásra vár az új Trabant

Bemutatásra vár az új Trabant


Bár a KGST-piac egyik legolcsóbb modellje volt a Trabant, az új nem tör ilyen babérokra, inkább luxuscikk lesz. Egy előzetes piackutatás során a megkérdezettek legtöbbje nagyjából 2,5 millió forintos árat tartott reálisnak, a Herpa szerint annál sokkal drágább lesz. Így könnyen elképzelhető 6 millió forintos vételár is; évi 250 darab eladását tervezik.  

Egyelőre azonban még nem biztos a megvalósítás. A frankfurti premier arra szolgál, hogy tőkeerős befektetőtársat találjanak a termelés beindításához. Ha minden rendben megy 2012-ben kerülhet az utcára az új Trabi.