Két évvel a 308 RCZ koncepcióautó leleplezését követően az idei Frankfurti Autószalonon már a sorozatgyártású Peugeot RCZ világpremierjére kerül sor. A korábbi félbevágott képek helyett immár igaziakat közöl a francia gyár.

Igazi különlegességről van szó, hiszen a Peugeot szakemberei szinte egy az egyben a tanulmányautót ültették át szériába. Vagyis egy igazán izgalmas formaterv jöhet szembe velünk a hétköznapokon is. A kocsihoz rendelhető akár valódi karbontető is, amelyet eddig a BMW alkalmazott olyan különleges modelljein, mint az M3-as vagy az M6-os. Felniből akár 19 colos is kerülhet a kocsira.

A legerősebb variánson 340 milliméteres féktárcsák vannak
A buboréktető igazi különlegesség

A buboréktető igazi különlegesség

A buboréktető igazi különlegesség


Az RCZ különlegességének kihangsúlyozásáért ez az első Peugeot személyautó, amelynek típusjelzésében nem szerepel a középső nulla vagy dupla nulla szám, tisztán betűkből áll a neve.

Bár sportkocsiról van szó, a vezetési élmény mellett a használhatóságról sem feledkeztek meg, így az alaphelyzetben 321 literes csomagtartó a hátsó ülések ledöntésével 639 literesre bővíthető.

Három motorral kezdi meg pályafutását az RCZ. A 156 lóerős 1,6-os turbós benzines mellett a 163 lóerős 2,0 literes dízel sem ismeretlen már a francia márkánál. Az igazi újdonság viszont az 1,6-os motor továbbfejlesztett változata, amely immár 200 lóerős teljesítményre illetve akár 275 Nm-es nyomatékra képes. Ezzel az RCZ 7,6 másodperc alatt gyorsulhat 100 km/órára.

Kagylóülések fogadják az első utasokat

Kagylóülések fogadják az első utasokat

Kagylóülések fogadják az első utasokat


Számos elektronikus rendszer segít a biztonságos vezetésben, így a menetstabilizáló, az elektronikus fékerőelosztó és a vészfékasszisztens. De a DSC, az ASR és az EBA funkciók egyidejűleg kikapcsolhatók, úgyhogy a rátermett autós teljes mértékben kiaknázhatja a kocsiban rejlő lehetőségeket. Az utasok mellett a járókelőkre is figyel az RCZ, az aktív motorháztető pirotechnikai töltet hatására ugrik fel gyalogos elütésekor, ezáltal csökkentve a baleset áldozatának sérüléseit.  

A kocsit nem a Peugeot gyártja majd, hanem a „Magna Steyr” üzemében az ausztriai Grazban szerelik majd össze. A 2+2 üléses kupé várhatóan 2010 tavaszától lesz kapható.