Három hét múlva bemutatkozik a nagyközönségnek az új Opel Astra, amelynek külsejét éppen Magyarországon leplezték le a nemzetközi sajtónak.

A Frankfurti bemutató nyomán a kocsi három dízel- és négyféle benzinmotorral vásárolható majd meg. Utóbbiból 1,4-es és 1,6-os motorok választhatók, mindkettő szívó, illetve turbófeltöltővel szerelt változatban is. Teljesítményük 100, 115, 140, illetve 180 lóerő. Ezek közül a 140 lóerős 1,4 turbó az igazi újdonság, ez eddig egyetlen Opelben sem szerepelt. A 200 Nm nyomatékot produkáló motor mindössze 5,9 litert fogyaszt, kevesebbet, mint a gyengébb, hagyományos 1,6-os.

Gázolajosból készül 1,7 literes 110 és 125 lóerővel, illetve 2,0 literes hengerűrtartalmú 160 lóerővel. Míg a legerősebb 4,9 litert fogyaszt átlagosan, addig a kisebb motorral szerelt variánsok beérik 4,7 liter üzemanyaggal száz kilométerenként.

Újdonság az 1,4-es benzines turbómotor
Újdonság az 1,4-es benzines turbómotor

Újdonság az 1,4-es benzines turbómotor

Újdonság az 1,4-es benzines turbómotor


Aki ennél is takarékosabb Astrára vágyik, annak 2010 tavaszáig kell várnia. Ekkortól kezdődik meg a szintén a Frankfurti Autószalonon bemutatkozó ecoFLEX variáns forgalmazása. Ebbe a típusba 1,3 literes dízelmotor kerül. A 95 lóerős motor fogyasztását 4,2 literre ígéri a gyár. Nem rossz érték, de azért elmarad az első számú konkurens, a VW Golf BlueMotion által vállalt 3,8 litertől.

Részleteket nem árult el az Opel, vajon ez esetben az ecoFLEX csupán egy takarékos motort rejt, vagy a Golfhoz hasonlóan aerodinamikailag optimalizált karosszéria, módosított váltó, esetleg Start&Stop rendszer is szerepel az autóban. Frankfurtban kiderül. A takarékos Astra szén-dioxid-kibocsátása 109 gramm/km, amivel számos országban adójóváírásra jogosult.