Bekerül az Audi A5 Sportbackbe az S4  technikája. Eddig is volt már S-line csomag, de az az egyedi színek mellett sportosabb lökhárítókat, nagyobb felniket, különleges belső kialakítást és feszesebb futóművet foglalt csak magában. A most bemutatott S5 Sportback viszont egy komplett sportmodell.  

Az alapját 3,0 literes, kompresszoros motor adja. A V6-os blokk teljesítményes az S4-ével azonos, 333 lóerő, míg a nyomatéka 440 Nm. Ezzel az ötajtós modell szedán féltestvérénél lassabban, 5,4 másodperc alatt gyorsul százra, végsebessége viszont ugyanúgy 250 km/h. Az S5 Sportback átlagfogyasztását 9,7 literre ígéri az Audi.

333 lóerő és 440 Nm
5,4 alatt gyorsul százra

5,4 alatt gyorsul százra

5,4 alatt gyorsul százra


Az említett erőt összkerékhajtás juttatja az útra, a motor és a hajtás között pedig hatfokozatú, manuális vagy hétfokozatú duplakuplungos S-Tronic automata váltó teremt kapcsolatot. Normál vezetési körülmények között az első és a hátsó tengelyek között 40/60 arányban oszlik meg a nyomaték, amely változik a tapadásnak megfelelően.

Ugyanakkor a két hátsó kerék között egy új sport-differenciálmű osztja el a nyomatékot. Kanyarba bekormányzáskor vagy a kanyaríven gyorsítva az új differenciálmű a nyomaték nagyobb részét a külső íven lévő kerékre irányítja. Ezzel a rendszer az alul-, illetve a túlkormányozottságnak is elejét veszi. Vagyis még stabilabban, még gyorsabban lehet fordulni.

Kívül-belül sportos

Kívül-belül sportos

Kívül-belül sportos


Az S5 Sportbackbe is bekerül az Audi drive select, amely segítségével a vezető változtathat a gázpedál reakcióján, az automata váltó kapcsolási pontjain, illetve a kormányrásegítés mértékén.

Az Audi A5 Sportback értékesítése jövő év tavaszán indul, netto ára 57 900 euró (15,7 millió forint). Az autó felismerhető egyedi lökhárítóiról, illetve 18 colos, könnyűfém felnijeiről és az S5 jelzésekről is.