Ősszel bemutatkozik az új Saab 9-5, amelynek elődje a többi autógyárnál megszokott hat év helyett 12 évig volt a piacon. A korábban kiszivárgott képek után a gyár is közzétette sajátjait. Az autó egyértelműen követi az utóbbi évek Saab tanulmányautóin látottakat, de a tervezők számos részletnél s főként a kocsi farának kialakításakor a klasszikus 900 Sedanhoz nyúltak vissza.
Az autót ennek ellenére nem mondhatjuk klasszikus jellegűnek, mind a formája, mind részletmegoldásai modernek, de maradt a skandináv-design. A legfontosabb talán a bukósisak, vagy – a cég repülős múltjára tekintettel – pilótafülkeszerű tetőkialakítás, amikor is a tervezők azt a hatást próbálták elérni, mintha a szélvédő szinte körbefutna, a tető pedig csak hátul kapna alátámasztást. Ehhez nemcsak az A és B oszlopokat nem festették a karosszéria színére, de a külső tükrök felső része is fekete.
Elődjéhez képest jelentős növekedésen ment keresztül a 9-5. A tengelytávolság egyedül 13,4 centiméterrel bővült, ami 58mm-rel nagyobb lábteret eredményez hátul és 11 milliméteres növekedést elöl.
A tágas belső tér hasonlatos a Saabtól megszokotthoz, de szerencsére itt is jelentős modernizáció történt. Nagyon hasonlatos a műszerfal is a korábbiakhoz, de a kijelzők közt megtalálható egy repülőgépes magasságmérőt idéző kilométeróra, mely a Saab szellemi örökségére utal, és elsőként az Aero X tanulmányban tűnt fel. Az autó gyújtáskapcsolója, amely immár egy start/stop gomb, változatlanul az első ülések közti konzolon kap helyet, a váltó mellett.
Miután a Saab, a Volvo és az Alfa Romeo mellett a német prémiummárkákat is célba veszi, ezért számos modern extrával is készül. Ilyen a vadászrepülők pilótafülkéjéből ismert szélvédőre vetítés, az adaptív fényszórók, az állítható karosszériamagasság valós idejű lengéscsillapító-szabályzással, kulcsmentes nyitás és indítás, háromzónás klíma, dinamikus parkolássegéd.
A megfelelő zenei hangzásról térhatású harman/kardon hangrendszer gondoskodik, míg a navigációs rendszer 20 centis érintőképernyőről vezérelhető. A hátul utazók függetlenül választhatnak zenét, illetve nézhetnek DVD-t, amelynek képét az első ülések hátuljába épített kihajtható LCD képernyőkön láthatnak.
Ami a motorokat illeti, a Saabnál nem kettő, hanem három üzemanyagtípus közül lehet választani. A benzin és a gázolaj mellett az E85 bioetanol is fontos szerepet játszik. A feltöltőknél szerzett 30 éves tapasztalat nyomán nem kell meglepődni, hogy az összes motor turbós.
Háromféle motor áll eleinte a vevők rendelkezésére, amelyek közül egy dízel. Mindegyik hatfokozatú, manuális váltóval készül, de rendelhetőek ugyanilyen automatával is. A 2,0 literes dízelmotor 160 lóerős, ezzel a 9-5 átlagfogyasztása 6,8 liter. Az ugyanilyen hengerűrtartalmú benzines 220 lóerőt teljesít.
A csúcsot a V6-os, 2,8-as motor jelenti, amelynek 300 lovas teljesítménye, illetve 400 newtonméternyi nyomatéka különösen sportos autóvá teszik a 9-5-öt. Ez a kivitel 6,9 másodperc alatt gyorsul százra. Csúcssebessége 250 km/h.
Később érkezik a kínálatba az 1,6-os benzines turbómotor 160 lóerővel, valamint a kétliteres E85-kompatibilis BioPower változat is. A kétliteresek, felárért a V6-os alapáron összkerékhajtással készül.
Az új Saab 9-5 a szeptemberi Frankfurti Autószalonon áll a nagyközönség elé.