Alig három hónapja próbáltuk ki az Opel Insignia legtakarékosabb változatát, az ecoFLEX-et, most itt egy újabb kis fogyasztású kivitel.
Lényegében nem változott az autó, az újabb ecoFLEX is a hagyományos Insigniákhoz képest módosított karosszériával, futóművel és sebességváltóval, valamint speciális gumikkal készül. Ugyanúgy 2,0 literes turbódízelmotor kerül bele, viszont nem 160, hanem 130 lóerővel. A nyomaték 380-ról 320 newtonméterre mérséklődött.
Na, majd ettől még kevesebbet fogyaszt! – mondhatnánk. De nem, az átlagfogyasztás nem változott. A gyengébb ecoFLEX Insignia ugyanúgy 5,2 liter gázolajat éget el száz kilométerenként a szedánok és 5,3 litert a kombi esetében, akár az erősebb. A károsanyag-kibocsátás sem változott, ugyanúgy 136 g/km.
Akkor mi végre a felhajtás?
Egyes piacokon így adókedvezményt kaphat az autó, azaz még olcsóbb lehet a vevőknek. Persze ezért némi dinamikáról le kell mondani, hiszen 9,9 helyett 11,1 másodpercig tart a 0-100 km/órás sprint, míg az autó végsebessége csak 207 km/óra, az erősebb 215 km/órás tempójához képest.