Három évvel a Volvo C30 első leleplezése után a nagyközönség elé áll a felújított változat. Megújult külső és a kiegészítők kibővült kínálata várja a vevőket.
Ahogy a szintén megújuló C70 esetében, itt is elsősorban a frontrész változott. Új fényszórók, motorháztető, hűtőmaszk, lökhárító teszik sportosabbá a háromajtós kocsit, ugyanakkor hátul többfelé a korábbi fényezetlen műanyagok helyén a karosszériával azonos szín tűnik fel.
Ám a Volvo elsősorban nem erre hegyezte ki a mostani faceliftet, hanem a változatok számának bővítésére. Felméréseik szerint ugyanis minden második C30-vevő nem tart igényt az előre összeállított autókra, hanem egyedileg szeretné meghatározni a kialakítást.
Ennek megfelelően az utastérben is elsősorban az új anyagok megjelenésén van a hangsúly. Olyan különleges kialakítások is választhatók, mint az Elvis Presley által is használt Hagström svéd gitárgyár termékeire hajazó megjelenés. Nem meglepő, hogy szinte végtelen a variációk száma.
Az új Volvo C30 13 különböző külső színben választható, amihez öt színben kérhető a körbefutó légterelő, már ezekből 49 kombinációt gyárt a cég. Ha hozzávesszük a 11 féle felnit – köztük az új fehéret – már 529-nél járunk. Ugyanakkor a korábbi 15 helyett immár 27 féle kárpit között lehet szemezgetni, ami 14 554-ra, a négyféle belső dekorbetét pedig 58 212 növeli a variációk számát.
A hátsó szárny megléte és a tető kialakítása is megduplázza a számot, azaz máris 232 848-at mutat a választék. A C30 tizenegyféle hajtáslánccal – dízel vagy benzines motor, manuális, illetve automata váltós – készül, ezzel 2 561 328-ra nő a lehetséges kombinációk száma. Ehhez jön még a számtalan extra, mint a különféle hifik, tolatóradar stb., így nem meglepő, hogy a 60 millió lakosú Nagy-Britanniában mindenki kaphatna egy olyan Volvo C30-ast, ami más, mint a többieké.
A megújult C30-hoz rendelhető ugyanakkor sportosabb külső és úgynevezett sportos alváz is. Utóbbinál gyorsabb reakciójú kormányzás, feszesebb stabilizátorok és keményebb lengéscsillapítók teszik élményszerűbbé a kanyarokat. A sportos kialakítás mindegyik motorhoz elérhető kivéve az 1,6 dízelt. Az ugyanis a fogyasztás minimalizálásáról szól. Átlagosan beéri 4,5 liter gázolajjal is, sőt a Start&Stop rendszerrel felszerelt kivitel megelégszik 3,9-cel is.
A Volvo C30 motorkínálata |
Benzines
T5 – 230 LE/320 Nm 8.7 l/100 km 203 g/km Dízel D5 – 180 LE/400 Nm 6.2 l/100 km 164 g/km Az adatok sorban: Típus – Teljesítmény Forgatónyomaték átlagfogyasztás CO2-kibocsátás |