Számos pletyka után immár biztos, hogy lesz modern Citroën Kacsa. Legalábbis tanulmány formájában mindenképpen. A francia gyár 60 évvel az eredeti bemutatása után a jövő héten kezdődő Frankfurti Autószalonon kiállítja a hivatalosan 2CV néven futó jármű újkori koncepcióját.

A forma marad, a kialakítás modern
Több mint 3,8 millió készült belőle

Több mint 3,8 millió készült belőle

Több mint 3,8 millió készült belőle


És valóban, a kiadott fotó ugyan csak kevés részletet tár fel, de azt biztosan tudhatjuk, hogy a jellegzetes forma marad. Ugyanakkor a koncepció fenekestül felfordul. Míg az 1949-ben megjelent eredeti kocsi egyszerű kialakítású, olcsó modell volt, addig az újkori variáns egy high-tech ékszerdoboznak ígérkezik. Ha eljut a sorozatgyártásig, a hírek szerint Citroën a MINI-hez hasonló prémium termékként éleszti fel a 2CV-t.

Ezzel talán pénzügyi tekintetben hozhatja az eredeti autó számait az új Kacsa, de darabszámban semmi esélye. A 42 évig gyártott kocsiból ugyanis 3,872 millió készült, illetve gyártottak még 1,246 millió áruszállítót is belőle.

Nem ez lesz az egyetlen prémium termék a Citroentől, hiszen az új DS-sorozat első sorozatgyártású tagját, a DS3-at szintén a német városban mutatják be.

A Kacsáról:

Az autó alapötlete még az 1930-as években született, de a második világháború miatt csak később kezdhették el gyártani. A tervezéskor az alábbi célokat tűzték ki:

  • legyen egyfajta kerekeken gördülő esernyő, amelyet akár kalapban is kényelmesen lehet vezetni
  • legyen képes vele két gazda akár 60 kilométeres sebességgel haladni úgy, hogy egy fél mázsás krumpliszsák vagy egy kisebb boroshordó, esetleg egy rakomány széna is beférjen még a kocsiba
  • az autóval még a színházba járás sem elképzelhetetlen
  • a felfüggesztés olyan legyen, hogy az autóban még földúton se törhessen össze a kosában szállított tojás
  • ne fogyasszon többet 100 km-en 3 liter benzinnél.

Forrás: wikipedia