Még akkor sem hittük, hogy csak ötszemélyes kivitelben lesz kapható az új Ford C-MAX amikor tíz napja az első hivatalos képeket közölte a gyár, pedig akkor csak az ötszemélyesről voltak fotók.  

Mostanra kiszivárogtak a képek az autó másik, hétüléses variánsáról. Bár elöről hasonlóak, a két autó eltérő. Azt hivatalos információ hiányában nem tudjuk megállapítani, hogy a hétszemélyes mennyivel hosszabb, illetve van-e különbség a tengelytávolságukban, de az látszik, hogy a hétszemélyes teteje egyenesen fut végig, nem kezd esni, mint emitt. Ezzel végig nagy lehet a fejtér az utastérben.

Modern utastér
Tolóajtók a hétülésesen

Tolóajtók a hétülésesen

Tolóajtók a hétülésesen


Miközben az ötszemélyes hagyományos hátsó ajtókat kapott, ennél a variánsnál tolóajtókat találunk. A praktikus megoldás nyomán nemcsak a második, de a harmadik sorba is könnyebb beszállni.

A most megkapott képek ugyanakkor azt is elárulják milyen lesz a C-MAX utastere. Ahogy arra számítani lehetett, a csomagtartó padlójába került plusz két ülés. De nemcsak ennyi a variálhatóság. Kivehető a második üléssor középső része, így hátul is két önálló ülés várja az utasokat. Persze nincs gond, ha vissza kell tenni, miután használaton kívül a jobb hátsó ülés alatt pihen.

A csomagtartóba került két pluszülés

A csomagtartóba került két pluszülés

A csomagtartóba került két pluszülés


A műszerfal követi a Fordtól megszokott modern formavilágot. Élek, trapéz és paralelogrammaformák mindenfelé. A hagyományos mutatós műszerek mellett egy képernyő is került a műszeregységbe, de találunk ilyet a műszerfal közepén is. Utóbbin a fedélzeti rendszerek beállításait követhetjük nyomon, amelyeket a kardánalagúton elhelyezett – a BMW iDrive-hoz hasonló – kis forgató kapcsolóval lehet szabályozni.  

Az autóban holttérfigyelő és parkolóhelyre automatikusan beálló segédrendszer is lesz, a motor pedig gombnyomásra indul. A Ford új 1,6-os turbómotorjáról valamint az autóról magáról várhatóan ma, esetleg holnap közöl részleteket a gyár.