Impresszív a Bentley Mulsanne
670 lóerőnek parancsolhat a vezető

670 lóerőnek parancsolhat a vezető

670 lóerőnek parancsolhat a vezető


Nem aprózták el a Volkswagen konszernhez tartozó sportos és elegáns márkák a frankfurti jelenlétet.

A Lamborghini az 1,1 millió eurós Reventon Roadstert hozta el, amely adók nélkül kerül 300 millió forintba, itthon felrendszámozva pedig épp 380 millió forintos árcédula díszelegne rajta.

Műalkotás a Reventon

A szupersportautót egy 1934-ben született bikáról nevezte el a gyártó. A strapabíró patást Felix Guzman mexikói torreádor végül legyőzte ádáz csatában, de a szívós bika neve fennmaradt.

Vakságot nem fogadtunk

Vakságot nem fogadtunk

Vakságot nem fogadtunk


Nevét most már egy 3,4 másodperc alatt százra gyorsulóm nyitott sportautó is őrzi. Bennünket megragadott a Reventon brutalitása, a matt hatású, de mégis metálfényezésű karosszériát Földes Attilával percekig csodáltuk döbbenten.

Mintha felfalná a gyengébb ellenfelet, megdarálná a 670 lóerős, V12-es monstrumban és a maradványokat a kiköpné a középső kipufogón.

Múzeumban a helye

Múzeumban a helye


Lamborghini Reventon képek a galériában

Húsz darab összesen

Hát nem csodaszép?

Hát nem csodaszép?

Hát nem csodaszép?


Gonoszabb és lenyűgözőbb autót nemigen láttunk, mint a szénszálas műanyag karosszériás Reventont. Az autó nemcsak formailag érdekes, de acélcső és szénszálerősítésű műanyag váza miatt is. Kevesen örülhetnek majd neki, mert a Lamborghini húsz darabban limitálta a gyártandó mennyiséget.

Újra ugyanazt a két szépséget kérte fel a gyár az összkerékhajtású autó ékesítésére, a hullámos hajú Maddalena ismét megtette hatását. Bár az autó szorosan véve semmi más, mint egy brutalizált változat a már ismert Murcielagóból, ezerszám fotózták őket a kollégák, köztük mi is.

Csak a Lamborghinivel
Maddelánának hívják, divatbemutatókon is dolgozik

Maddelánának hívják, divatbemutatókon is dolgozik

Maddelánának hívják, divatbemutatókon is dolgozik


A Lamborghininél több éve csodálja a férfinép ugyanazt a lányt. A főbb európai autókiállításokon mindig látjuk, Genftől Frankfurton át Párizsig. Egy kivételes adottságokkal rendelkező olasz szépségről van szó, akivel fél éve, Genfben a fotózás után sikerült kicsit beszélgetni.

Az angol nem az erőssége, de megtudtuk róla, hogy Maddalénának hívják, Rimini közelében él és az autógyártók között csak a Lamborghinivel dolgozik. A Genfi, és a felváltva megtartott Párizsi illetve a Frankfurti szalonon domborít a sportautók mellett, a hazai kiállítások közül Bolognában is ékesíti a Murcielagót

Könnyebb a divatbemutató

Az adottságok, ugye

Az adottságok, ugye

Az adottságok, ugye


Az autószalon-mentes időszakokban modellként dolgozik. Azt mondja, hogy egy divatbemutató sokkal könnyebb feladat, még azzal együtt is, hogy villámgyorsan kell átöltözni és igen, vetkőznie is.

Házon belül a hostess-szépségverseny első helyét mi előre odaítélnénk neki, de majd úgyis lesz szavazás a csajokról. Kicsit csaltam, amikor azt mondtam neki, hogy a tavalyit ő nyerte, de csak egészen kicsit. Ő viszont láthatóan örült.

Jó esetben 15 óra alatt elkészül egy komplett autó. A Bentleynél 170 óra kell csak a belső téri fa és bőr megmunkálásához. Ezzel folytatjuk a cikket, és jön egy nyitott R8!


Bentley Mulsanne: egy kanyarról nevezték el

Volt mit bámulnunk kicsit arrébb a Bentley-nél is. A kerek lámpás Mulsanne szépsége talán vitatható, de mindenképp impresszív alkotás.

Tömbháznyi alumínium és acél

Tömbháznyi alumínium és acél

Tömbháznyi alumínium és acél


A hűtőoromzat egy alacsonyabb embernek majdnem mellig ér, az autó jó egy méterrel túllóg az átlagos autókon, csak a belső tér elkészítése több mint tízszer annyi ideig tart, mint legyártani egy Qashqait.

Nem ez az első Mulsanne, a típussal együtt a névnek is hagyománya van a márkánál. Az elnevezés a Le Mans-i versenypálya (amely részben országút) egyik kanyarjáról kapta a nevét. Merthogy a Bentley a luxus mellett a sportról is szólt valamikor, a két világháború közötti években többször is nyert Le Mans-t, 2003-ban pedig egy átfestett Audival győztek.

1050 Nm alapjárat közelében

Monumentális alkotás

Monumentális alkotás

Monumentális alkotás


Maradt 6,75 literes a V8-as motor, de sok más paramétere megváltozott. Az 512 lóerőt épp csak megemlíti a sajtóanyag, a tulajdonosoknak úgyis sokkal fontosabb a szívódízeles fordulaton, 1800-nál mérhető csúcsnyomaték: 1050 Nm.

A tradicionális limuzinkasztni alatt csúcstechnika van. A futómű légrugós, a fogyasztást alumínium sárvédők mellett a nyolcfokozatú automata és hengerlekapcsolás is csökkenti. A monumentális luxusautó étvágya 15 százalékkal alacsonyabb, mint elődjéé.

Nem ez az első Mulsanne a Bentley-nél

Nem ez az első Mulsanne a Bentley-nél


Bentley-fotók a galériában

R8 Spyder: 525 lóerővel

Ilyen társak mellett egy R8 Spyder is nehezen rúg labdába. Nevében a spyderrel érdemes kicsit foglalkozni, a vászontető pókhálóra emlékeztető vázszerkezete miatt nevezik így a kabriók egy részét.

313-mal hasít az R8 Spyder 5.2 FSI

313-mal hasít az R8 Spyder 5.2 FSI

313-mal hasít az Audi R8 Spyder 5.2 FSI


A spyder (az Alfánál Spider) alapvetően rövid szélvédős, nyitott sportautó, elképzelhetetlen négy üléssel, amilyen például egy Chrysler Sebring kabrió.

Fejmasszázs 313-mal

Az Audi az erősebbik motorral, a vérforraló V10-essel állította ki a kocsit, élénkpirosban. Az 525 lóerős gép megbabonázza az embert, amihez elég vele egyet fordulni, nem muszáj Ingolstadtig hatolni a szupersportautóval. Jó hír, hogy az összkerékhajtás segítségével a 4,1 másodperces százra gyorsulást sem csak Walter Röhrl képes reprodukálni.

Álomautó, mintha olasz volna

Álomautó, mintha olasz volna


Álomautó, akárha olasz volna. Külső és belső fotók a nyitott R8-ról a galériában
Nem lesz hiány élményekből

Nem lesz hiány élményekből

Nem lesz hiány élményekből


A R8 Spyder 5.2 FSI V10  313 km/órás orkánnal teszi próbára a hajhagymákat, ha a vezető a szőnyegbe mélyeszti a gázpedált. Ilyen menetekben aligha működik, de jól jön egy eszes apróság: a biztonsági övbe integrált mikrofon, amely nyitott tetővel is lehetővé teszi a kihangosító használatát.

A kiállítási csarnokban ez nem tűnt fel, de a jellegzetes LED-sor mellett a nyitott R8 lámpájából minden fényforrást LED-ek alkotnak, tehát az irányjelzőt, a tompított és a távolsági fényt is fénykibocsátó diódák adják.