57,8 hektár
Aki a szeptember 17-27. közötti közönségnapokon szeretné megnézni a Frankfurti Autószalont, készüljön fel a kiállítás méreteire kényelmes lábbelivel és háromnapi hideg élelemmel.
A frankfurti vásárváros méretei elképesztőek. 578 000 négyzetméter az egész, amit mondhatnák közel 60 hektárnak is. A csarnokrengetegben 170 ezer négyzetmétert foglaltak le az autómárkák. A két csarnokban rendezett, családias hangulatú Genfi Autószalonnal szemben itt kilométeres távolságban van egymástól mondjuk a BMW és a Suzuki.
Infók a szalonról
Szeptember 17-18. szakmai nap Frankfurtban, a felnőttbelépő 45 euróba kerül. 19-étől a belépti díj 15 euróra csökken felnőtteknek, gyermekek és diákok 7,5 eurós jeggyel látogathatják a szalont. Aki kocsival jön, autópályán a Bécs-Linz-Passau-Regensburg-Nürnberg-Frankfurt am Main útvonalat ajánljuk. Budapestről 8-11 óra a 950 kilométeres út forgalomtól, eü. szünetektől és az autótól függően, mert a német Autobahn korlátozásmentes szakaszain még lehet gyorsan menni. Egyedül vagy kettesben érdemes lehet vonattal utazni, a fővárosból 29 eurós jeggyel több német város is elérhető. Frankfurtban mindenütt Messe (vásár) táblák jelzik a kiállítási területet, de metróval jönni a legegyszerűbb. További információk: iaa.de |
Fuvar kevés CO2-vel
A fotómotyóval, laptoppal, állvánnyal és kamerával és felszerelkezett médianapszámosokat az Opel, a VW, a Ford, a Mercedes-Benz, a BMW és a MINI is fuvarozza a csarnokok vagy a fél nap gyaloglásra lévő parkoló között. Egy MINI Oned sofőrje napi 100 kilométert tesz meg a kiállítási területen, kollégája a Mercedestől 85-öt mondott.
Minden márka csökkentett környezetszennyezésű autókat állított be, a VW például a Golf BlueMotiont, az Opelnél földgázüzemű turbós Zafirák járnak, a Mercedes-Benz az E 250 CDI-vel mozgatja a megfáradt tollforgatókat.
3,8 litert fogyasztó autók
Úgy tűnik, mintha valamely beszállító nagy tételben adott volna el start-stop rendszert, mert hirtelen a Volvo C30 1.6D Drive, a Golf BlueMotion, a Focus Econetic és a Leon Ecomotive fogyasztása is 3,8 literre esett, 99 grammos kilométerenkénti szén-dioxid-emisszióval.
Nemrég hallottam egy frappáns hasonlatot: ha napi öt helyett csak háromszor pofozzuk ki a gyereket, az javulás, de még nem megoldás. A jövő útját az autógyártók az elektromos hajtásban látják, ami a konnektorból tölthető tanulmányautók tucatjaiból látszik.
Elektromos autók: ez a fő csapásirány
Gyökeres változás várható az autózásban és az autóiparban a következő egy-két évtizedben.
Hallottunk egy BMW-nél dolgozó mérnökről, aki 30 éves pályafutása legizgalmasabb évét tudja maga mögött, mert ő vezette a tárgyalásokat a Project-i néven készülő városi járműcsalád akkumulátorairól.
Az elektromos autó a közbeszédben is téma, sőt a nagypolitikában is. Németországban szeptember 27-én választások lesznek, így nem meglepő, hogy mindenütt Merkel kancellárasszony és baloldali kihívója, Frank-Walter Steinmeier mosolyog ránk a plakátokról.
A hirdetésekben nemcsak a megélhetési politizálás fordulataival találkozni (jólétet mindenkinek, ne nőjön a nyugdíjkorhatár stb.), hanem az elektromos hajtással is.
A zöldek a falragaszokban követelnek több villanyautót. Irigylésre méltóan fejlett társadalom az, ahol nem nyugdíjasoknak járó ingyen repülőjeggyel kampányol egy baloldali párt, bár a szociális demagógia itt is megjelenik a politikai hirdetésekben.
Válság, itt is
Ebben az évben látványosan kevesebb a látogató a két sajtónapon, mert a médiaipart átlagon felül sújtja a gazdasági hanyatlás.
A globálisan 14 százalékot eső értékesítések miatt a kiállítók is vágják a költségeket, de ez Frankfurtban nem túl látványos, leszámítva a Honda, a Mitsubishi és a Nissan hiányzását, akik megspórolták a fellépés eszkalálódó költségeit.
Nincs ebéd, van sör
A Volvo-standon, ahol mi dogozunk már nyolcadik éve, idén nincs központi ebédeltetés, de sör még igen, a Kiánál tegnap egyenesen pezsgőt szolgáltak fel a Venga világpremierjén. A dél-koreai márkák nagyon eredményesen dolgoznak arculatuk javításán, az olcsó outsider szerep kinövésén, aminek az újságírókban kialakított márkakép is fontos része.
Meglepett, hogy senki nem viselt maszkot, itt még az ázsiai látogatók sem félnek a H1N1 vírustól. Rettegésnek, pláne járványhisztériának nyoma sincs, eddig senkit nem láttam kipróbálni a vécékben elhelyezett kézfertőtlenítőt. A látogatók valószínűleg belátták, hogy influenza eddig is volt, csak a kódját nem ismertük.