Láthatatlan villanyautó

Láttuk a Ford standján a mindössze 3,8 litert fogyasztó ECOnetic Focust, ami hamarosan az utakon is feltűnik. Mellette viszont egy látszólag szintén széria Focus áll, technikáját viszont egyelőre csak tesztelik.

Tavasszal a Transit Connectbe került a jármű mozgatására villanymotor, most a Focus is átesett a műtéten. A prototípusba a Magna szállítja az elektromos hajtást, amely 23 kWh-s lítiumionos akkumulátoron és 136 lóerős motoron alapszik. A villanymotor nyomatéka 320 Nm.

Az új focus még idén bemutatkozik
Konnektorról tölthető

Konnektorról tölthető

Konnektorról tölthető


Az akksi 6-8 óra alatt tölthető fel százszázalékosan 220 voltos hálózatról, ezzel a villany Focus 120 kilométeres távolságot képes megtenni, miközben a maximális sebessége 136 km/óra lehet. A jármű kialakítása követi a hagyományos modellekét, így pl. a légkondiról sem kell lemondani.

Elsőként Angliában tűnik majd fel a különleges Ford, mert a gyár részt vesz a brit kormány alacsony szén-dioxid-kibocsátású autóflottájának felállításában. Ehhez a Ford 15 elektromos hajtású prototípust szállított le.

De mi lesz velünk halandókkal? Tessék szépen érdeklődni a Fordnál. Ha ugyanis a felmérések azt mutatják, hogy a vevőket érdekli a lehetőség, akkor utcára kerül a jármű. Mint a Ford PR-igazgatójától megtudtuk, az autó ára jelenleg még duplája a hagyományos modellének, de ha sorozatgyártásba kerül, azokkal összemérhető áron vehető majd meg.

Új Focus még idén

Erre az elektromos Focusra azonban senki ne pályázzon, mert a szériaváltozatot már a következő generációs modellből tervezik. Mint az igazgató elárulta, januárban a  Detroiti Autószalonon leleplezik az új Focust.

Angliában közúton tesztelik

Angliában közúton tesztelik

Angliában közúton tesztelik


Az amerikai helyszín nem véletlen. Eddig az USA-ban és Európában eltérő modell volt a Ford Focus, ennek azonban vége. A Fiestához hasonlóan ez az autó is globális modell lesz, azaz az egész világon szinte ugyanolyan formában árulják majd.

Alapját ugyanaz a padlólemez adja, amitaz itt Frankfurtban bemutatott új C-MAX is használ. A C padlólemezre épül majd a Ford személyautók több mint harmada a jövőben, éves szinten 2,3 millió autó.

Az új Focus nagyjából kész, s már folyik a villanyautós átalakítás is. Ha minden a Ford tervei szerint alakul, akkor Amerikában 2011-től, nálunk egy évvel később megjelenhet a motorhang és szén-dioxid-kibocsátás nélkül üzemelő Focus.