Villanyautók mindenfelé, ahogy körbejárunk a Frankfurti Autószalon csillogó standjai között. Mindenhonnan azt halljuk CO2-CO2. De vannak itt a mának szóló üzemanyag-takarékos gépek is.

A Hyundai i30 pl. nemcsak a hagyományos modellek esetén akar konkurálni a Ford Focusszal és a VW Golffal, de a zöldülés terén is. Bemutatkozott az i30 Blue diesel, a Hyundai Blue Drive elnevezésű környezetvédelmi programjának első dízelmotoros modellje. A járművet 1,6 literes CRDi motor hajtja, két különböző, 90, illetve 116 lóerős kivitelben. A kocsit a Bosch-sal közösen kifejlesztett ISG-rendszer segít takarékosan működni, erősebb indítómotor és továbbfejlesztett vezérlőmodul kerül bele.

15 kiló CO2-öt lehet megsórolni évente
4,3-at fogyaszt

4,3-at fogyaszt

4,3-at fogyaszt



A Fiesta Econetic csak 3,7-et fogyaszt


Amikor az i30 megáll és a vezető üresbe kapcsol, a rendszer leállítja a motort, ha a vezető újra benyomja a kuplungpedált, a motor beindul. Ugyanakkor a generátor lassításkor tölti a jármű akkumulátorát, így gyorsításkor az elektromos fogyasztók onnan nyerhetnek áramot, vagyis a generátor nem működik, nem terheli a motort, azaz csökken a fogyasztás. Az eredmény 4,3 liter száz kilométeren a 90 lóerős változatnál, amihez 113 g/km CO2-kibocsátás tartozik.

Nem rossz, de a németek jobban odateszik magukat. Az új Golf BlueMotionban is van start&stop rendszer és a fékenergia-regeneráció, de ezenfelül speciális felnik és gumik, hosszabb áttételű sebességváltó is szerepel a csomagban.

A Fiesta Econetic csak 3,7-et fogyaszt

A Fiesta Econetic csak 3,7-et fogyaszt

A Fiesta Econetic csak 3,7-et fogyaszt


Játék a pedálokkal, megy, nem megy


A szintén 1,6-os dízellel szerelt Golf 11,3 másodperc alatt gyorsul százra, miközben 190 km/óra a végsebessége, vagyis normál használatra elég. Ehhez képest beéri 3,8 liter gázolajjal is, miközben szén-dioxid-kibocsátása 99 g/km. Ez minden idők legtakarékosabb Golfja. Elég ez a Focus ECOnetic ellen?

A takarékos Focus nem teljesen újdonság, egy ideje már a piacon van. Most viszont itt az átdolgozott variáns. Leültetett, aerodinamikailag hatékonyabb karosszéria, kis gördülési ellenállású gumik eddig is voltak, most viszont bekerült a Start&Stop rendszer is.

A kocsi megvehető a motorleállító kütyü nélkül is, úgy 4,0 liter gázolajat éget el a szabványos teszten, ha benne van, akkor két decivel csökken a fogyasztás, azaz hozza a Golfnál látott értéket. Itt és kétféle motor választható, 90 és 109 lóerővel. Előbbi 182, utóbbi 191 km/órás sebességre teszi képessé a Focust.