Számos újdonság kelleti magát a Lotus standján, a Frankfurti Autószalonon. Amellett, hogy kiállították az Exige 260 lóerős variánsát, az új Elise meg a 60-as éveket idézi, az Evorából versenyautót faragott a Lotus.
A Type 124 Endurance Racecar (egy huszonnégynek kell ejteni) hosszú távú versenyekre született. Első bemutatkozása a Nürburgringi 24 órás viadalon lesz, ahol bizonyíthatja teljesítményét, hatékonyságát és tartósságát valódi versenykörülmények között.
Mint minden Lotus, az Evora is jó versenyautó-alap, hiszen középmotoros, hátsókerék-hajtású és könnyű. Ugyanakkor az átalakítás során sikerült tovább csökkenteni a súlyát, most 200 kilóval könnyebb, kevesebbet nyom, mint 1200 kilogramm. Mindezt úgy, hogy beépítettek az FIA-előírásoknak megfelelő bukóketrecet, tűzoltó berendezést és egy 120 literes biztonsági üzemanyagtankot.
Külsőre igen hasonló az utcai változatokhoz a Type 124, egy kis orrspoiler, egy új diffúzor és hátsó szárny került az autóra. A szénszálas műanyagból készült elemek jelentős leszorítóerőt termelnek. A 18 colos gumi tapadását állítható futómű segíti.
A Toyotától származó, V6-os motor teljesítményét 400 lóerő fölé növelték. A sebességváltó a hagyományos kézi helyett kormányról is kapcsolható szekvenciális. A 24 órás versenytempós nyúzáshoz az AP Racing szállít fékeket, amelyekből – gondolva az amatőrökre – nem hiányzik a blokkolásgátló sem.