Minden idők legerősebb Mercedes E-osztálya már nemcsak lépcsőshátú karosszériával létezik. A Frankfurti Autószalonon ugyanis bemutatkozott az új E-osztály T-Modell, de nemcsak az egyszerűbb benzines és dízel variánsok, hanem az AMG remekműve is.

Szabvány szerint beéri 12,8 liter üzemanyaggal is
Az üléseket ledöntve 1950 liternyi helyre lehet pakolni

Az üléseket ledöntve 1950 liternyi helyre lehet pakolni

Az üléseket ledöntve 1950 liternyi helyre lehet pakolni


A különösen sportos karosszériaelemekkel díszített autó orrában kézzel készülő, 6,2 literes V8-as motor lakozik. Teljesítménye 525 lóerő, miközben a maximális nyomatéka 630 Nm. Ennek hatására a jármű 4,6 másodperc alatt gyorsulhat 100 km/órára.

Mindez azért is figyelemre méltó, mert bár a jármű hátsókerék-hajtású képes lépést tartani az 580 lóerős, ugyanakkor összkerékhajtású Audi RS6 kombival, amely pont ugyanennyi idő alatt tudja le a százas sprintet. A 4,8-at tudó M5 kombit mindkettő veri.

Hivatalosan az E63 AMG T-Modell végsebessége 250 km/óra, de az ezt szabályozó elektronikus korlátozást felárért kikapcsolja az AMG, úgy pedig a 280 km/óra sem lehetetlen. Mindezt egy olyan autóval, amely öt személy szállítására, illetve 695 liternyi csomag befogadására is alkalmas.

A váltókar mellett a futómű, a menetstabilizáló stb. kapcsolója

A váltókar mellett a futómű, a menetstabilizáló stb. kapcsolója

A váltókar mellett a futómű, a menetstabilizáló stb. kapcsolója


Az E63 AMG kombiba a szedánnál is használt hétfokozatú sebességváltó kerül, amely a vezető választásának megfelelően négyféle módban képes kapcsolni, a takarékosabbtól a sportoson át a manuálisig.

Ehhez hasonlóan az elektronikus vezérlésű aktív felfüggesztést is a vezetőülésből lehet szabályozni, de a menetstabilizáló is háromfokozatú. On, off és több szabadságot engedélyező Sport.