Nemcsak a vadiúj C-MAX-ról vagy a Focusból készült villanyautóról szólt a Fordnál a Frankfurti Autószalon, de újabb részleteket tudtunk meg a 2010-ben bemutatkozó, új generációs EcoBoost motorcsaládról. A lényeg kisebb hengerűrtartalom mellett azonos teljesítmény és alacsonyabb fogyasztás elérése.

Az új motorokban közvetlen benzinbefecskendezés, turbófeltöltés és kettős, változó szelepvezérlés maximalizálja az égés hatékonyságát, s így jön létre a hagyományos benzinmotorokhoz képest mintegy 20 százalékkal kisebb fogyasztás és károsanyag-kibocsátás.

Elsőként a S-MAX-ba
1,6-os és 2,0 literes négyhengeres

1,6-os és 2,0 literes négyhengeres

1,6-os és 2,0 literes négyhengeres


Az európai kínálat két négyhengeres erőforrásból áll1,6 literes és 2,0 literes lökettérfogattal. Később a sor egy kisebb lökettérfogatú taggal bővül. A pletykák szerint ez háromhengeres kialakítású lehet. Az SCTi néven futó 1,6-os az új C-MAX-ba kerül, míg a 2,0 literes a nagyobb modlelleket, a Mondeót, a Galaxyt gazdagítja majd.

A 2,0 literes motor 200 lóerős teljesítményű lesz, az 1,6-os a 150 és 180 lóerő közötti területet fedi le, a később érkező erőforrás pedig a 130 lóerő alatti kategóriában jut szerephez. Mindegyik motor megfelel a 2014-től életbelépő Euro6-os emissziós normáknak.

Nagy terveket sző a motorokkal a Ford, mert mint megtudtuk, szerintük ezek alternatívát kínálnak majd a vásárlóknak a dízelmotorokkal és a hibridhajtással szemben, alacsony fogyasztásukkal, miközben agilis teljesítményt nyújtanak. Meglátjuk. Jövőre ha megjelennek, kipróbáljuk és elmondjuk, igaz-e.