Szinte kész a sorozatgyártásra az Aston Martin Rapide. A 2006 elején bemutatott tanulmány után négy évvel piacra kerül az autó. Az éppen zajló Frankfurti Autószalonon már a sorozatgyártásnak megfelelő autót állították ki.

Természetesen igazi különlegességről van szó, így az alumínium vázra, alumínium és magnézium karosszériaelemek szerelésével születik a Rapide. Elképzelhető mennyi szigetelőanyag és pluszfelszerelés kerül a járműbe, ha ennek ellenére 1950 kilós.

Az 1960-as években már volt Lagonda Rapide néven négyajtós Aston
Négy kagylóülés a sportosság jegyében

Négy kagylóülés a sportosság jegyében

Négy kagylóülés a sportosság jegyében



A brit márka négyajtós modellje több mint öt méter hosszú, belül négy utasnak jut hely. Vélhetően hátul is bőséges lábtér fogadja az embert, mert a csomagtartó elég kicsi maradt, mindössze 301 liter. Az ugyanekkora Mercedes S-osztályban 560 liter. Nem véletlen, hogy az Asstonban a hátsó ülések egyetlen gombnyomással síkba dönthetők, 750 literesre bővítve a rakteret.

No persze a vevők nem feltétlenül akarják majd teli pakolni a csomagtartót, inkább az elegáns megjelenésért, a stílusért és a teljesítményért választják a Rapide-ot. A keretnélküli ajtókkal szerelt jármű orrába 6,0 literes V12-es motor kerül, melynek maximális teljesítménye 477 lóerő, míg a forgatónyomaték eléri a 600 Nm-t. A motorhoz hatfokozatú automata váltó csatlakozik, amelyet a váltókarral vagy a kormányon található fülekkel manuálisan is kapcsolásra ösztökélhet a vezető.

Megfutja a 300-at

Megfutja a 300-at

Megfutja a 300-at



Nem hazudtolja meg a származását a Rapide, tartja a lépést a márka sportkocsijaival. Képes akár 5,3 másodperc alatt elérni a 100 km/órás sebességét, csúcssebessége pedig 303 km/óra. Ez különösen vonzó lehet a német konkurenciával szemben, ahol elektronikusan 250 km/órára korlátozzák a járművek végsebességét.

Természetesen sokféle elektronikus felszereléssel ellátják a négyajtós túrakocsit. A dinamikus menetstabilizáló mellett, elektronikus fékerőelosztó, vészfék-asszisztens, kipörgésgátló, nyomatékszabályozó, elektronikus parkolófék és adaptív futómű is kerül a Raide-ba.

A luxuskivitelű utastérben mind a négy elektronikusan mozgatható fűthető-hűthető üléshez külön szabályozható légkondicionáló jár, a kiváló zenei élményről 1000 W-os Bang & Olufsen hifi gondoskodik. A légszákok, a tempomat, az elektromos kütyük sokasága magától értetődő.

Ára egyelőre még nincs, az a jövőre a forgalmazás beindításakor derül ki, de nagyjából 50-60 millió forint körül alakulhat.