Még a múlt héten megnyílt Frankfurti Autószalonon kiszivárogtak az Audi R8 Spyder hivatalos képei. A pontos műszaki adatokra azonban várnunk kellett.
Mostanra viszont tudjuk, hogy az autóba ugyanaz a 5,2 literes V10-es motor kerül, akár az erősebb zárt változatba. Az 525 lóerős erőforrás 4,1 másodperc alatt gyorsítja százra a roadstert, miközben végsebessége 313 km/óra. Egy 0-200 km/órás mutatványt 12,7 másodperc alatt tud le sportkocsi.
Alaphelyzetben hatfokozatú kézi kapcsolású váltó jár a Spyderhez, de kívánságra automatizált sebességváltóval is kérhető. Az R tronic normál és sportprogramot, illetve teljesen automatizált és tisztán manuális üzemmódot egyaránt kínál. Utóbbi esetben a pilóta a középkonzol váltókarja vagy a kormánykerék kapcsolóbillentyűi segítségével kapcsolhat. A nyitott sportkocsiban startautomatika is rendelkezésre áll.
A motor nyomatékát a központi viszkokuplunggal működő, s alapesetben hangsúlyosan hátsókerék-hajtású karakterrel hangolt összkerékhajtás továbbítja a kerekekhez. Más Audikkal szemben itt szériafelszerelés a magnetic ride futómű, amely ezredmásodpercek alatt igazítja az útfelület minőségéhez, illetve a pilóta vezetési stílusához a csillapítást, viszont feláras a hagyományos lengéscsillapítókkal szerelt sportfutómű.
Külsőre sokban hasonló a két változat, de a kupé változattól eltérően itt elmaradnak az ajtók mögötti oldalsó pengemotívumok, ugyanakkor a sárvédők anyaga szénszálas kompozit, akárcsak a tető rekesze fölé boruló fedélé. Nem véletlen, hogy a Spyder 0,2 másodperccel rosszabb sprintidőt produkál zárt testvérénél, ugyanis a megerősített karosszériájú gép 100 kilóval nehezebb, 1720 kilót nyom.
Ahogy az Audinál megszokott, az R8 Spyder is vászontetővel készül, melynek tömeg csupán 30 kiló. A hangszigetelt tető 50 kilométer/óráig akár menet közben is, 19 másodperc alatt nyílik vagy záródik.
Külön érdekesség a Spyderen, hogy a fényszórója teljes egészében LED világítóegységekből áll. A tompított és a távolsági fényt, valamint a nappali világítást és az irányjelző funkcióját egyaránt világító diódák szolgáltatják. A LED-fény 6000 kelvin színhőmérsékletével hasonlít a nappali világossághoz, így kíméli a szemet az éjszakai vezetés során.
Az Audi 11 különböző fényezéssel kínálja az R8 Spydert, amihez háromféle színű vászontető választható, az utastér pedig hatféle színárnyalatban készülhet. Az ülések bőrkárpitozását a napfény infravörös tartományba eső sugarait visszaverő pigmentanyaggal kezelik, akár 20 Celsius fokkal is mérsékelve az ülésfelületek felhevülését.
Világújdonság a telefon-kihangosító opcióként kapható hevedermikrofonja, amely még autópályán, nyitott tető mellett is lehetővé teszi a telefonálást. Mindkét oldali biztonsági öv három-három kisméretű és lapos mikrofont tartalmaz, amelyek közül minden helyzetben legalább az egyik a megfelelő vételhez ideális pozícióban helyezkedik el. Ha valaki nem használná az övet, az használhatja a kihangosítót, mert az első szélvédő keretében egy további mikrofon működik.
Az Audi új, nyitott kétülésesének első példányai várhatóan 2010 első negyedében érkeznek a magyar piacra.
h