A tegnap kiszivárgott információk után a Mercedes-Benz hivatalosan is bejelentette az új M-osztály érkezését. A harmadik generációs ML ősszel, a Frankfurti Autószalonon áll először a nagyközönség elé.
Most a hivatalos fotók nyomán megállapítható, hogy bár az autó megőrizte elődje fő vonalait, egész más karakter. Sportosabb, ugyanakkor sokkal könnyedebbnek hat, már nincs meg az a romboló-érzés vele kapcsolatban. Mindez persze a formatervezők érdeme, de az is igaz, hogy a magasabb alapfelszereltség mellett is sikerült az új modell súlyát az elődével azonos szinten tartani. Ehhez a motorháztető és a sárvédők, valamint a futómű számos eleme alumíniumból, a műszerfal kereszttartója pedig magnéziumból készült. Mindezt összekötve az új motorokkal, átlagosan 25 százalékos fogyasztáscsökkentést mutatnak az új M-osztály tagjai.
Az új ML 4804 mm hosszú, 1926 mm széles és 1796 mm magas, a BMW X5 riválisának szánt kocsi 24 mm-rel hosszabb, 16 mm-rel szélesebb, de 19 mm-rel alacsonyabb elődjénél.
A motorpaletta jelenleg még csak háromtagú, két dízel és egy benzines szerepel rajta. Természetesen mindhárom változat négykerék-hajtású, hétfokozatú automata sebességváltó jár hozzájuk. A takarékos üzemet start&stop rendszer, csökkentett gördülési ellenállású abroncsok, szükség esetén kapcsolódó olaj- és vízpumpa segíti.
Az alapmotor a 2,1 literes, négyhengeres dízel, amely meggyőző adatokkal szolgál: teljesítménye 204 lóerő, míg a nyomatéka 500 Nm. Az ML 250 néven futó modell a szabvány szerinti fogyasztása csupán 6,0 liter száz kilométerre vetítve, így az autó akár 1170 km-t is képes megtenni egyetlen tank üzemanyaggal. De ha ez nem elég, akkor a 70 literes tank helyett kérhető 93 literes is, így pedig akár 1500 kilométerig sem kell megállni.
A másik dízel az ML 350 BlueTec 4Matic, amely 3,0 literes V6-os motort takar. Teljesítménye 258 LE, maximális nyomatéka 620 Nm, míg fogyasztása 6,8 liter. Ez a modell is képes még a kisebbik tankkal is 1000 km feletti hatótávolságra, amit a benzines variáns viszont már csak az opciós tankkal produkál.
Az ML 350 4Matic BlueEfficiency változatban 3,5 literes V6-os motor dolgozik, 306 LE-t és 370 Nm nyomatékot felkínálva. Ez a paletta leggyorsabb darabja, akár 240 km/órás végsebességre is képes. Nulláról százra 7,6 másodperc alatt gyorsul, ami azonban 0,2 másodperccel rosszabb, mint az erősebb dízel értéke, viszont az „csak” 224 km/órás tempóig bírja.
Jövőre várható, hogy készül majd hibrid az ML-ből, abban a 2,1-es dízelt egy apró 20 lóerős villanymotorral teszik takarékosabbá. A szintén később érkező AMG modellbe 5,5 literes turbó kerül, 540 LE körüli teljesítménnyel.
Minden modellhez széria az aktív csillapítás, amely az út és sebességviszonyoknak megfelelően változtat a lengéscsillapítók hangolásán. A két erősebb modellhez terepprogram is jár, amely használatakor változik a gázpedál érzékenysége, illetve optimalizálja a fékezési teljesítményt laza talajon.
Ekkor már öt program közül választhat a vezető, melyek közül három közútra, kettő terepre vonatkozik. A program között van téli autózáshoz és van vontatáshoz optimalizált is. Egy tekerőgombbal lehet egyszerűen aktiválni őket.
Minden modellben megtalálható kilenc légzsák, fáradtság érzékelő rendszer, fékasszisztens, adaptív fényszórók stb., de felárért költözik igazi elektronikai armada az autóba, így a parkolóasszisztens, az éjjellátó, a holttérfigyelő, a sávtartó rendszerek stb.
Az új Mercedes-Benz M-osztály már júliustól rendelhető, de a kiszállítások csak a bemutató után, az év végén kezdődnek.